اخبار استان ها ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

انتخابات، وعده‌ تحقق یافته جمهوری اسلامی

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتخابات وعده‌ تحقق یافته جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، از یاسوج،  محمدصادق درفشی در جلسه انتخابات به وقت ایران با بیان اینکه انتخابات یکی از وعده‌های تحقق یافته انقلاب اسلامی است، گفت: هر ساله در کشور شاهد برگزاری انتخابات هستیم و این نشان از محقق شدن وعده‌های جمهوری اسلامی ایران است.
درفشی اظهار داشت: هر حکومتی که چهار رکن دموکراسی را در ساختار خود ملزوم کرد می ‌توانیم آن را حکومت مردم‌ سالار بدانیم که جمهوری اسلامی این ویژگی را دارد.
وی به اهمیت چهار رکن دموکراسی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم می ‌توانند مهمترین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند و رسانه‌ها با وجود ویژگی صداقت، می‌توانند اعتماد و اطمینان مردمی را کسب کنند.
سرپرست روابط عمومی استانداری به جایگاه رسانه در سیر تاریخی انتخابات اشاره کرد و گفت در گذشته رسانه آنچنان تأثیرگذاری در انتخابات نداشت، زیرا همه نسبت به رجال سیاسی شناخت داشتند و اوج استفاده از رسانه‌ها در انتخابات سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی بود که مشارکت در استان ۹۶درصد بود.
درفشی با بیان تغییر رسانه‌ها در گذر زمان افزود: در دهه‌های اخیر روزنامه‌ها با رقیب جدی به نام وب مواجه می‌شوند و آنها نیز صفحه وب خود را فعال می‌کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.
به گفته وی، در سال‌های اخیر اینترنت و شبکه‌های مجازی رشد گسترده‌ای داشته‌اند، به آسانی در دسترس‌اند و چند رسانه‌ای عمل می‌کنند. به همین جهت بسیار اثرگذار هستند.
وی با انتقاد از کم‌توجهی به رسانه ‌ها تصریح کرد: رسانه‌ها در استان ما در قالب‌های مختلف برای افزایش مشارکت مردم پای کار هستند.
درفشی با بیان اینکه، رسانه های اجتماعی چند ویژگی ذاتی دارند که آنها را از رسانه های سنتی متمایز و محبوب‌تر می‌کند، افزود: این رسانه ها به آسانی دسترس پذیرند، تعاملی بوده و سرعت تولید و تبادل محتوا در آنها بالاست.
وی با اشاره به اینکه چند رسانه ای یکی از مهمترین ویژه گی‌های امروزه حوزه رسانه است و کاربرانشان به خوبی در دسترس هستند، عنوان کرد: رسانه اثرگذارترین در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است و مهمترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی به ‌ویژه در عرصه انتخابات است.
درفشی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات نیازمند کارآمدی رسانه ها و تابع مرجعیت اجتماعی است، گفت: اگر رسانه‌های ما توانستند در این فضای سنگین رسانه ای دشمن که در پی عدم حضور مردم در انتخابات هستند، با صداقت و اعتمادسازی کامل عمل کنند ،می‌توانند تاثیرگذارتر باشند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =