بین المللی ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطر، مصر و اردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کردند

قطر، مصر و اردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در شهر رفح و شهادت دست‌کم ۴۱ فلسطینی را به‌شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اظهار کرد: بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: قطر بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به رفح تاکید می‌کند.

وزارت خارجه قطر افزود: حملات رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه، تلاش واسطه‌ها را پیچیده می‌کند و مانع رسیدن به توافق برای توقف فوری و دائمی جنگ می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرد: این کشور جنایت‌های جنگی وحشیانه نیروهای اشغالگر در نوار غزه را که آخرین آن‌ها بمباران اردوگاه آوارگان در رفح است، به‌شدت محکوم می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی و اخلاقی است و جنایت جنگی به‌شمار می‌رود.

همچنین وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی و بند ۴ توافق ژنو در سال ۱۹۴۹ توصیف کرد که بر لزوم محافظت از غیرنظامیان در جنگ تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است: این اتفاق دردناک در راستای هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌دفاع و سیاست گسترش دایره قتل و ویرانی در نوار غزه انجام شد تا این منطقه دیگر قابل سکونت نباشد.

مصر از رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر خواست که به قوانین پایبند باشد و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری عملیات نظامی و اقدامات دیگر در رفح را اجرایی کند.

قاهره از شورای امنیت و طرف‌های بین‌المللی تأثیرگذار خواست که برای توقف فوری جنگ در نوار غزه و پایان دادن به عملیات نظامی در شهر رفح وارد عمل شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =