اخبار استان ها ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش ۱۶ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از بهینه‌سازی و بهسازی ۵۵۰ موتورخانه استان در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۱۶ درصدی مصرف انرژی با انجام این کار خبر داد.

مازندران/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ قاسم مایلی رستمی با اعلام این خبر گفت: در راستای مدیریت انرژی، طی سال گذشته در استان مازندران از ۳ هزار و ۳۶۸ واحد موتورخانه ثبت نام شده، تعداد ۵۵۰ موتورخانه بهینه‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی از طریق بهینه سازی ذخیره شده است، افزود: بر اساس تأثیرات مستقیم بهینه‌سازی در کاهش مصرف گاز یک هزار و ۷۳ مورد موتورخانه از ابتدای شروع طرح تاکنون در بهینه‌سازی و بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی و بهسازی موتورخانه‌ها در استان تصریح کرد: اجرای طرح ملی اصلاح، بهینه‌سازی و بهسازی رایگان موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری همگام و هم‌راستا با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت است که اجرای آن در سطح استان می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر گازها و صرفه‌جویی در مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری، منجر به افزایش قابلیت اطمینان، پایداری و استمرار جریان گاز در بخش‌های صنعتی و به تبع آن حفظ هرچه بیشتر محیط زیست شود.

وی یادآور شد: مشترکین گاز طبیعی دارای موتورخانه مرکزی و شرکت‌های مجری واجد شرایط می‌توانند با مراجه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه ثبت نام طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =