دانستنی ها ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از نگرانی‌های اصلی شهرداران اروپایی مقابله با بحران مسکن است

مقابله با بحران مسکن و پاسخ به افزایش نابرابری‌های اجتماعی نگرانی‌های اصلی برای شهرداران شهرهای اروپایی در سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ دومین نظرسنجی سالانه شهرداران اروپایی Eurocities که دو هفته قبل از انتخابات اروپا منتشر شد، حاکی از آن است که مقابله با بحران مسکن و پاسخ به افزایش نابرابری‌های اجتماعی نگرانی‌های اصلی برای شهرهای اروپایی در سال ۲۰۲۴ است.

این یافته‌ها که از داده‌های ۹۲ شهردار در ۲۸ کشور اروپایی جمع‌آوری شده است، چالش‌ها و اولویت‌های اصلی امور شهری را در سال ۲۰۲۴ آشکار کرده است؛ اقدام اقلیمی همچنان یک هدف اصلی برای شهرهای اروپایی است.

بر اساس این نظرسنجی، بزرگترین اولویت‌های شهرداران در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

۶۷ درصد اقدام اقلیمی

شهرداران بر نقش مرکزی شهرها در اقدامات پیشرو همچون نوسازی ساختمان‌ها و توسعه حمل‌ونقل پایدار تاکید دارند.

۳۱ درصد شمول اجتماعی و برابری

شهرداران تورم فزاینده و بحران هزینه زندگی را به عنوان اولویتی مهم در نظر دارند و می‌خواهند با اتحادیه اروپا برای محافظت از حقوق اجتماعی مردم در تحولات سبز و دیجیتال و ایجاد ظرفیت شهر برای پاسخ به فشار بر خدمات اجتماعی ضروری همکاری کنند.

۳۰ درصد دسترسی به مسکن مقرون‌به‌صرفه و اجتماعی

شهرداران تمایل خود را برای همکاری با مؤسسات اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی برای سرمایه‌گذاری در مسکن با کیفیت بالا و عادلانه و بهبود مسکن اجتماعی اعلام کردند.

۲۸ درصد تحرک پایدار

ایمنی، مقرون‌به‌صرفه‌گی، کارایی و به حداقل رساندن انتشارات مضر از رویکردهای مهم شهرداران برای ۲۰۲۴ است.

آندره سوبچاک، دبیر کل Eurocities می‌گوید: «در حالی که تغییرات آب و هوایی اولویت اصلی شهرداران اروپایی در سال ۲۰۲۴ است، آن‌ها نسبت به سال گذشته توجه بیشتری به شمول اجتماعی و مسکن دارند. این امر نشان می‌دهد که برخلاف بسیاری از سیاستمداران پوپولیست، شهرداران مخالف نیازهای زیست‌محیطی و اجتماعی نیستند. در عوض قصد دارند به‌طور هم‌زمان روی هر دو چالش کار کنند تا یک انتقال عادلانه را ایجاد کنند که در آن هیچ‌کس نادیده گرفته نشده است.»

مقابله با بحران مسکن و نابرابری‌های اجتماعی؛ اولویت ۲۰۲۴ شهرداران اروپایی

به‌رغم واکنش شدید بعضی سیاستمداران ملی و اروپایی علیه سیاست‌های قرارداد سبز اروپا، شهرداران در پاسخ به این نظرسنجی بر تعهد خود برای دستیابی به اهداف بی‌طرفی اتحادیه اروپا در زمینه آب و هوا تأکید می‌کنند. سوبچاک در این رابطه گفت: «بیشتر شهرداران مطمئن هستند که شهروندانشان از اهداف جاه‌طلبانه آب و هوایی آن‌ها حمایت می‌کنند.»

زمانی که صحبت از توانایی مالی برای اقدامات آب و هوایی و سایر اولویت‌ها می‌شود، شهرداران اظهار می‌کنند که از حمایت کافی از اتحادیه اروپا یا دولت‌های ملی خود برخوردار نیستند.

با توجه به اینکه انتخابات اروپا در ژوئن قرار است وظایف جدیدی را برای پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا به ارمغان بیاورد، شهرداران اعلام کردند که زمینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در آینده باید تغییرات آب‌وهوا و انرژی، تحرک پایدار و دسترسی به مسکن باشد.

با توجه به اینکه ۷۵ درصد از اروپایی‌ها در شهرها زندگی می‌کنند، شهرداران از اتحادیه اروپا می‌خواهند تا در زیرساخت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که نابرابری‌ها را کاهش می‌دهد، خدمات عمومی را تقویت می‌کند و آینده‌ای عادلانه، سبز و مرفه برای اروپا می‌سازد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =