دانستنی ها ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح نخستین موزه پنیر در فرانسه

فرانسوی‌ها برای نشان دادن عشق خودشان به پنیر به کسب مقام «پنیرخورترین ملت دنیا» اکتفا نکردند و در آخرین اقدام به افتتاح موزه پنیر روی آوردند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ فرانسوی‌ها هر روز پنیر می‌خورند زیرا بخشی از فرهنگ آنهاست و به عنوان یک غذای سالم و سرشار از کلسیم در همه وعده‌های غذایی آن‌ها یافت می‌شود. هر منطقه در این کشور طعم، بافت و رنگ پنیرهای متفاوتی را ارائه می‌دهد و در واقع، فرانسه میزبان بیش از ۴۰۰ نوع مختلف پنیر است.

گزارشی که در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شد، فرانسه را به عنوان دومین کشور پنیردوست پس از هلند در جهان رتبه‌بندی کرد. این کشور که بزرگترین واردکننده جهانی پنیر نیز هست بسیاری از معروف‌ترین انواع این لبنیات را در خود جای داده است: روکفور، بری، موربیه، کانتال، کاممبر و ایپویسس بورگونی که مورد آخر در «جام جهانی پنیر» سال گذشته عنوان بهترین نوع پنیر را به خود اختصاص داد.

چه رنده‌شده، ذوب‌شده، پخته‌شده، قاچ‌شده یا حتی بدبو، این فرانسوی‌ها هستند که عشق بی‌حدوحصری به پنیر از هر نوعی دارند. اکنون یک مرد فرانسوی که اولین بار نیز مدرسه پنیر را در این کشور راه‌اندازی کرده بود، موزه پنیر فرانسه را افتتاح کرده است که از سوم ژوئن به روی عموم باز می‌شود.

هدف ایجاد این موزه، ترویج فرهنگ پنیرسازی سنتی است زیرا این مهارت در دهه‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است و جوانان به جای کار در کارهای سنتی نظیر کشاورزی، برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی به شهرها مهاجرت کرده‌اند.

صاحب این موزه معتقد است که بحران هزینه زندگی و احساس روبه‌رشد سرخوردگی و انزوا در فرهنگ کار مدرن، ممکن است جوانان بیشتری را ترغیب کند تا مهارت‌های قدیمی‌تر، پرسود و مبتنی بر کشاورزی را بیاموزند.

برای سنتی کردن هرچه بیشتر این موزه، ساختمانی با قدمت ۵۰۰ ساله برای نمایش صفر تا ۱۰۰ فرآیند پنیرسازی به عنوان مکان موزه در نظر گرفته شده است تا مردم با حس و حال دقیق گذشته این هنر بیشتر آشنا شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =