صنعت و معدن ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
محمدیاسر طيب نیا در هشتمین همایش فناوری و اطلاعات سایبری:

امروز جنگ سایبری از جنگ مسلحانه به مراتب خطرناک تر است

محمد یاسر طیب نیا با اشاره به خطرات سایبری در حوزه صنعت گفت: حملات سایبری از جنگهای مسلحانه به مراتب خطرات بیشتری دارد و تمام نهاد های مربوط در این حوزه مانند صنعت و دانشگاه باید بتوانند فضای امنی در حوزه سایبری ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ مدیر عامل فولاد در هشتمین همایش امنیت سایبری در جمع استادان و فعالان فضای سایبری اظهار کرد: حملات سایبری از مشکلات مهم در مباحث حفظ و امنیت اطلاعات و فناوری است.
محمد یاسر طیب نیا از خطرات سایبری در حوزه صنعت سخن گفت و تشریح کرد: حملات سایبری از جنگهای مسلحانه به مراتب خطرات بیشتری دارد و تمام نهاد های مربوط در این حوزه مانند صنعت و دانشگاه باید بتوانند فضای امنی در حوزه سایبری ایجاد کنند.
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با یادآوری حمله سایبری به فولاد در سال 1401گفت: حملات سایبری خسارات فراوانی به همراه دارد که در حمله سایبری به فولاد مبارکه مجبور شدیم بعضی اطلاعات را از مدار خارج کنیم .

وی افزود: لازم است برای پیشرفت این علم و تخصص، دانشگاه با تربیت نیروهای متخصص و بخش‌های خصوصی با ارائه راهکارهای جدید باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و در کنار این دو بخش، صنعت بایدفضای آرامی را برای پیشرفت حوزه سایبری فراهم سازد.

مدیر عامل شرکت فولاد اصفهان در ادامه با بیان این مطلب که مخاطرات سایبری برای زیست بوم سایبری همچنان ادامه دارد گفت: دقت و مراقبت از اطلاعات و فناوری بر عهده تمام دستگاه های مربوطه دانست و محافظت از این اطلاعات را حائز اهمیت بر شمرد.

وی تاکید کرد: اکنون زنجیره‌ای افزون بر سه هزار و ۵۰۰ شرکت و مجموعه صنعتی تامین کننده یا مصرف‌کننده محصولات فولاد مبارکه هستندو کشور ایران جزو ده کشور برتر اول جهان در صنعت است که جزو نقاط قوت تحریم‌های کشور محسوب می شود.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۵۰ درصد از مصرف فولاد کشور مورد استفاده در خودروسازی، قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل را تولید می‌کند.

جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، یکی از بزرگترین رویدادهای امنیت سایبری کشور است که دهم خرداد 1402 افتتاح و امسال با حمایت شرکت فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف شامل ایده‌های نوافتا، کارگاه‌های آموزشی و فنی، مسابقه‌ی مازآپا و نمایشگاه افتا در دو روز برگزار شد.

از هفت گروه سایبری کشور که در مسابقات فن آوری و اطلاعات موفق شدند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در پایان این رویداد هشت طرح در مسیر تحول دیجیتال در فولاد مبارکه افتتاح و رونمایی شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =