سیاسی ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

تعمیق پیوند دولت و ملت در تشییع شهید رئیسی، سرمایه اجتماعی رئیس‌جمهور آینده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:‌ مردم ایران بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، تصویری را به جهان مخابره کردند که خط بطلانی بر ادعای شکاف دولت و ملت بود و این موضوع، سرمایه اجتماعی بزرگی برای رئیس‌جمهور آینده است تا بتواند برنامه‌های خودش را اجرایی کند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ محمدکاظم انبارلویی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم رکوردی از خدمت، کارآمدی و اخلاص در عمل را رقم زدند که ریاست‌جمهوری بعدی باید تتمه و ادامه دولت کنونی باشد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و وزرای آینده باید همچون آیت‌الله رئیسی سخت‌کوشی و کارآمدی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، افزود: مهم‌ترین مسئله کشور در حال حاضر، بحث تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی است که رئیس دولت آینده باید برای صیانت از ارزش پول ملی تئوری داشته باشد و این تئوری را در راستای اجرای برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ که در آن تدابیری برای صیانت از پول ملی و کاهش تورم اندیشیده شده، بتواند اجرا کند؛ البته این‌که رئیس‌جمهور تنها باید برنامه داشته باشد کافی نیست، چون در حال حاضر نیز برنامه‌ای داریم که با دقت بالایی طراحی شده، اما مهم‌تر این است که رئیس‌جمهور باید هنر و مهارت اجرای این برنامه‌ها را نیز داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره مسائل مهم دولت آینده تأکید کرد: مسئله تنظیم روابط خارجی فوق‌العاده مهم است؛ در حادثه هفته گذشته، وزیر خارجه شهیدی را از دست دادیم که در بسط روابط خارجی و توسعه روابط ایران با جهان یک رکورد بی‌نظیری را برجای گذاشت و ورود ما به دو پیمان جهانی «بریکس» و «شانگ‌های» و گسترش روابط با همسایگان، آفریقا، اروپا و به‌ویژه روابط با چین و روسیه دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم است و رئیس‌جمهور بعدی نیز باید ادامه سیاست بسط روابط خارجی را دنبال کند.

انبارلویی ادامه داد: در زمینه فرهنگی کارهای بزرگ بر زمین مانده داریم و رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم است، باید تدابیری برای طراحی یک جامعه توحیدی و دینی داشته باشد و مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده ولی به مرحله اجرا در نیامده را اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، تصویری را به جهان مخابره کردند که خط بطلانی بر ادعای شکاف دولت و ملت بود و این موضوع، سرمایه اجتماعی بزرگی برای رئیس‌جمهور آینده است تا بتواند برنامه‌های خودش را اجرایی کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره احتمال ورود جریان‌های سیاسی و چهره‌های مؤثر در کارزار انتخابات افزود: تا زمانی‌که همه نامزدها ثبت‌نام نکنند، هیچ گمانه‌زنی و ادعایی مبنی‌بر ورود برخی رجال سیاسی و مذهبی به عرصه انتخابات وجود ندارد و اجازه دهید که طی انجام ثبت‌نام‌ها، وضعیت مشخص شود.

انبارلویی درباره ورود حزب مؤتلفه به فضای انتخابات بیان داشت: حزب مؤتلفه اسلامی بررسی گزینه‌های ریاست‌جمهوری را در دستورکار شورای مرکزی خود قرار داده، اما هنوز به تصمیم قطعی در این مورد نرسیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =