اجتماعی ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسدود سازی 35 صفحه اینستاگرامی متخلف

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و مسدودسازی 35 صفحه اینستاگرامی که اقدام به ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب کرده بودند خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا استان در پی رصد فضای مجازی، 35 صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید 70 هزار نفر را شناسایی کردند که گردانندگان آن ها با انتشار و بارگذاری تصاویرمبتذل وتبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب، سعی دراغفال نمودن جوانان داشتند.

وی افزود: با توجه اهمیت مسئله موضوع کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه، گردانندگان 35 صفحات اینستاگرام را مورد شناسایی قرار داده و پس از تهیه مستندات با دستور قضائی این افراد احضار و ضمن تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی هر35 صفحه مجازی پس از حذف محتویات آن، مسدود شد .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتوای مبتذل هستند.

این مقام انتظامی در راستای ارتقاء سطح سواد‌رسانه‌ای کاربران خطاب به والدین گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیر‌اخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است لذا والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی بوده و بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبر نظارت داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی به مروجان ناهنجاری های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای مجازی تحت کنترل پلیس هستند و با کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل و خارج ازعرف می کنند، برابر مقررات و قوانین برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ضمن این که شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =