اجتماعی ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو مجلس خبرگان رهبری:

انتظار مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان گفت: انتظار مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است، اما گاهی فکر می‌کنیم حرف اول همین است، در حالی که اگر می‌خواهیم عاقلانه حرف بزنیم، این است که بگوییم اگر دین مردم تقویت شد، با کمبود و تحریم می‌سازند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ به‌مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) قرار داریم و هر سال به این مناسبت جلسات مختلفی برگزار می‌شود که این جلسات سال جاری دلیل دیگری نیز دارد و آن ضایعه شهادت رئیس‌جمهور مردمی بود.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند اینگونه مصیبت‌ها تزلزلی در ادامه راه ملت ایجاد نمی‌کند؛ دلیل آن نیز وابستگی ملت به اسلام است، زیرا اسلام همیشه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دعا می‌کنیم شخصیتی جای شهید رئیسی را بگیرد که این منش را حداقل به همین شکل و حداکثر بهتر ادامه دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما مرهون وجود امام خمینی (ره) است، گفت: گوهری که در وجود حضرت امام (ره) موجب انقلاب شد، گوهر ایمان بود؛ رهبر معظم انقلاب در بیان علت محبت مردم به امام راحل به آیه ۹۶ سوره مریم اشاره کردند و فرمودند که مودت مردم به امام مودتی بی‌نظیر بود و این مودت مرهون ایمان است.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: آیت‌الله رحیمیان می‌گفت زمانی صدام موشکی کنار جماران زد که از آن ضربه خوردیم، در عین حال امام (ره) مشغول کار خود بود. عجیب‌تر اینکه می‌گفت ما از کسی که ضربان قلب امام را مرتب چک می‌کرد، پرسیدیم زمانی که این موشک زده شد ضربان قلب امام در دستگاه تغییری نشان داد یا خیر؟ و او پاسخ داد هیچ تغییری نشان داده نشد و خود ایشان نیز فرمودند که والله من تا به حال نترسیده‌ام.

وی ادامه داد: روحیه ایمان امام راحل به پروردگار غیرمتعارف بود، بنابراین ما نمی‌توانیم آن را درست درک کنیم، مگر اینکه خود ما نیز چنین ایمانی را کسب کنیم. اما اگر می‌خواهیم راه امام را ادامه دهیم باید ایمان خود را از دو راه استدلال و خداشناسی، همچنین راه شهود و دیدن پروردگار با چشم دل، تقویت کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: زیربنای قیامی که امام حسین (ره) در کربلا ایجاد کرد، ایمان است؛ امام حسین (ع) می‌فرماید «خدایا ظهوری که تو برای من داری بیش از ظهور دنیاست.» پس او نیازی به اثبات ندارد، زیرا در مرحله بسیار بالایی از ایمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم به حالت‌های گوناگون این ایمان را برای مردم نیز تقویت کنیم، تصریح کرد: انتظار مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است، اما گاهی فکر می‌کنیم حرف اول همین است، در حالی که اگر می‌خواهیم عاقلانه حرف بزنیم، این است که اگر دین مردم تقویت شد با کمبود و تحریم می‌سازند، همچون دوران جنگ که مردم با کمبودها می‌ساختند.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: در بحث معیشت هرچه خدمت کردیم، در نهایت گلایه مردم بالا است، همین‌طور که با تحلیل واضحی مشخص است در مکان‌هایی که وضع مالی مردم بیشتر است، تجمعات اعتراضی نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) خود در یک مکان ساده با معیشت اندک زندگی می‌کرد، اما قوت ایمان ایشان موجب نزدیکی ایشان به خدا و نترسیدن از غیر خدا شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث معیشت در رده سوم قرار دارد، گفت: معیشت از یک جهت مقدم است، یعنی کسی که در فقر قرار گیرد، فرصتی برای شناخت دین پیدا نمی‌کند، بنابراین می‌گوییم سلامت جسم مقدمه سلامت فکر است، البته این موضوع جدا از آن است که بگوییم باید در رفاه باشیم.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان روزی همین ایراد را به آیت‌الله رئیسی گرفتند و گفتند فقط از بودجه کشور ۳ درصد مربوط به حوزه فرهنگ است، گفت: آیت‌الله رئیسی این ایراد را پذیرفت، بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که فقط نباید به جسم مردم رسید، بلکه به فکر آن‌ها و رفع نیاز روحیشان نیز باید فکر کنیم.

آیت‌الله مهدوی گفت: رئیس‌جمهور مردمی ۳ سال به‌دنبال مردم می‌دوید و روزی که بالگرد ایشان دچار سانحه شد، چندین ساعت مردم دنبال او می‌دویدند. همه نگران و در انتظار شنیدن خبر سلامتی آیت‌الله رئیسی بودند که در نهایت با از دست دادن ایشان مردم عزادار شدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =