محیط زیست ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم بارش‌ها در کشور تا دوشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه و افزایش دمای تهران به ۳۶ درجه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: در دو روز آینده در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شمال استان‌های کرمان و فارس، نیمه شرقی سیستان و بلوچستان، شرق لرستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بعضی مناطق در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه بارش در کرمان و سیستان و بلوچستان تشدید خواهد شد و شنبه در شمال غرب کشور، ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش و وزش باد به نسبت شدید موقت ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در شرق به ویژه زابل و نواحی مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، همچنین در این بازه زمانی شرق دریای عمان مواج است.

وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه در پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، قسمتی ابری و وزش باد، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با بیشینه ۳۲ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پایان هفته به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، به تدریج از بعدازظهر رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =