دانستنی ها ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه خدمات شهری با پهپادها در دوبلین

دوبلین اکنون استراتژی رسمی هواپیماهای بدون سرنشین را دارد که نشان‌دهنده استفاده از ماشین‌های پرنده در خدمات عمومی این شهر است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ شورای شهر دوبلین اعلام کرد که نخستین استراتژی حرکت هواپیماهای بدون سرنشین و جابه‌جایی هوایی شهری (۲۰۲۹-۲۰۲۴) را با هدف افزایش انجام بعضی خدمات عمومی با گنجاندن فناوری‌های جدیدتر پرواز راه‌اندازی می‌کند.

برنامه شهر هوشمند شورای شهر دوبلین در خط مقدم توسعه استراتژی جابه‌جایی هوایی بدون سرنشین و شهری بوده است. این هدف، سرمایه ایرلند برای تقویت اقتصاد محلی با تشکیل یک اکوسیستم فناوری پهپاد پویا است که کسب‌وکارهای آینده‌نگر را برای آزمایش راه‌حل‌های جدید جذب می‌کند.

پهپادها نحوه انجام وظایف مختلف، از واکنش اضطراری و بازرسی‌های زیرساختی گرفته تا نظارت بر محیط زیست و برنامه‌ریزی شهری را متحول خواهند کرد.

آیلین کوئینلیوان، رئیس گروه راهبری هواپیماهای بدون سرنشین دوبلین در این رابطه گفت: «مزایای این اقدام برای کارکنان و شهروندان ما بسیار زیاد است و ما متعهد هستیم که دوبلین در خط مقدم این نوآوری شهری باقی بماند.»

توسعه خدمات شهری با پهپادها در دوبلین

با در نظر گرفتن این موضوع، شورای شهر دوبلین در حال ایجاد یک واحد پهپاد اختصاصی جدید برای متمرکز کردن عملیات هواپیماهای بدون سرنشین و پشتیبانی از واحدهای پذیرش این فناوری است.

پتانسیل آینده پهپادها در خدمات شهری

واحد مذکور قابلیت‌ها و شایستگی‌های موجود را برای به حداکثر رساندن کارایی در سراسر خدمات شهری توسعه خواهد داد. در عملیات شورا، هواپیماهای بدون سرنشین در بخش‌های مختلف از جمله نقشه‌برداری، بازرسی ساختمان‌های مخاطره‌آمیز در برابر زلزله و ریزش ناشی از طول عمر ساختمان، همچنین هنگام واکنش اضطراری استفاده می‌شوند. این پهپادها همچنین در دسترسی به مناطق صعب‌العبور برای نظارت و بررسی‌های محیطی نقش مانیتورینگ خواهند داشت و مدیریت و دید کلی از مکان‌های شهری را بهینه می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =