محیط زیست ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در دامنه‌های زاگرس و شمال غرب

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در دامنه‌های زاگرس و شمال غرب و افزایش دمای تهران به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در شمال غرب کشور، گذر متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین، همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در شمال غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: در این روز شرایط برای تشکیل گرد و خاک در کشور عراق مهیا خواهد بود و نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

وی گفت: سه‌شنبه علاوه بر شمال شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: چهارشنبه تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد ملایم با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده، ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف از بعدازظهر افزایش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۲ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا چهارشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف، به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =