محیط زیست ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نفوذ گردوخاک از عراق به نوار غربی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی مناطق و احتمال نفوذ گردوخاک از عراق به نوار غربی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، شمال غرب اصفهان، قم، زنجان، گیلان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی، شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد موقتی، در مناطق مستعد گرد و خاک و بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: سه‌شنبه در شمال غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، بعضی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان و شمال فارس، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق کشور و ارتفاعات هرمزگان و پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل دریای خزر، مناطقی از استان‌های مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، اصفهان، شمال فارس، کرمان و شمال هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط، گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه در بعضی نقاط واقع در غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و بعضی نقاط در مرکز کشور، وزش باد شدید و در نقاط مستعد، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، شرایط برای تشکیل گرد و خاک در کشور عراق و نفوذ آن به نوار غربی کشور مهیا خواهد بود و از امروز تا سه‌شنبه شمال خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه روز پنجشنبه به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها ورزش باد شدید با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پنجشنبه ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف اواسط روز افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۱۶ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =