علم و فناوری جهان ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گسترش وای‌فای رایگان در پارک‌های شیکاگو

شیکاگو قصد دارد با اطمینان از دسترسی ساکنان پارک‌ها و خانواده‌های دانش‌آموزان مدارس دولتی شهر، به ارائه وای‌فای با کیفیت و رایگان در این مناطق بپردازد و به این ترتیب شکاف دیجیتالی قائل مشاهده در شهر را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ اینترنت یک مسئله برابری، انصاف و عدالت محسوب می‌شود و شیکاگو در حال گسترش وای‌فای رایگان به جوامعی است که بیشتر به آن نیاز دارند. این شهر از ادامه اجرای برنامه مدارس دولتی خود و تمدید دسترسی رایگان به اینترنت برای جوامع بی‌سرمایه ساکن در منطقه پارک و مدارس دولتی سراسر شهر خبر داد. برنامه شیکاگوی متصل در کنار طرح پهنای باند شهری و ارزش دیجیتالی منطقه پارک شیکاگو به بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ پارک در ضلع جنوبی و غربی شهر خدمات‌رسانی خواهد کرد.

گسترش وای‌فای رایگان در پارک‌های شیکاگو

بهبود دسترسی مدارس شیکاگو به اینترنت

منطقه پارک شیکاگو برای افزایش منابع حیاتی منطقه پارک، همچنین گسترش دسترسی و اتصال در مناطقی با کمبود وای‌فای، یک طرح را برای اجرای وای‌فای عمومی در ۶۰ پارک یادشده راه‌اندازی کرده است. زیرساخت جدید، دسترسی پهنای باند رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با سیگنال‌های آنتن قوی‌تر، خدمات خود را فراتر از محیط پارک به ۱۰۰ تا ۲۰۰ یارد در جامعه نزدیک اطراف آن گسترش می‌دهد.

شیکاگو اعلام کرد که در قرن بیست‌ویکم، دسترسی به اینترنت نمی‌تواند یک گزینه لوکس باشد که تنها برای عده‌ای معدود در دسترس است و دسترسی به پهنای باند با کیفیت برای ساکنان در یافتن و تضمین شغل، ارتباط با دوستان و خانواده و زندگی کامل‌تر حیاتی است. به همین ترتیب دانش‌آموزان مدارس دولتی شیکاگو اگر در خانه به اینترنت دسترسی نداشته باشند، امکان پیشرفت را نخواهند داشت.

وای‌فای رایگان علاوه بر بهبود تجربه کاربران و تبدیل پارک‌های شیکاگو به مقاصد جذاب‌تر و کاربردی‌تر، دسترسی به منابع آموزشی و فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کند و ساکنان منطقه را به جامعه گسترده‌تر و دنیای اطرافشان متصل می‌کند. هر پارک همچنین مجهز به صفحه‌نمایش‌ها و کیوسک‌های دیجیتالی جدید خواهد شد که به‌عنوان پرتالی برای اطلاعات مربوط به پارک‌ها و سایر منابع عمومی عمل می‌کنند.

پارک‌های شیکاگو مراکزی اجتماعی است که در آن ساکنان با کاربری‌هایی هم‌چون ارتباط با دوستان، مصاحبه شغلی، انجام تکالیف و مواردی از این قبیل، به‌دنبال فرصت‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی خود هستند و دسترسی به وای‌فای رایگان و عمومی با حذف چالش‌هایی همچون انزوا، همچنین موانع آموزشی و اقتصادی، این هدف را پیش می‌برد.

منطقه پارک شیکاگو در حال حاضر در مرحله اول نصب اتصالات وای‌فای قرار دارد و بهبود پهنای باند داخلی را در ۲۷ از ۶۰ میدان پارک تکمیل کرده است. این منطقه از پاییز سال جاری فاز دوم پروژه را با تمرکز بر فضای باز پارک‌ها اجرا خواهد کرد و مرحله سوم و نهایی که قرار است در زمستان ۲۰۲۵ آغاز شود، اتصالات وای‌فای موجود را در ۱۰۰ مکان بیشتر از پارک به‌روز می‌کند.

گسترش وای‌فای رایگان در پارک‌های شیکاگو

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =