اجتماعی ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نجات ۱۰۹ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته ۳۱۱ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۰۹ مورد گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ محمد شریعتی با اشاره به آمار فعالیت هفته گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: طی هفته گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۸ مورد تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ گرفته شد که منجر به ۳۱۱ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۱۰۹ حریق در شهر اصفهان اتفاق افتاده است، افزود: در این مدت ۱۹ حریق مربوط به منازل، ۷ حریق مربوط به مراکز تجاری و ۱۲ حریق خودرو توسط شهروندان گزارش شد.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۱۳۵ حادثه مختلف از جمله سقوط از ارتفاع یا چاه داشتیم؛ به‌طور معمول در بهار و تابستان با توجه به اینکه کشاورزان و باغ‌داران اقدام به لایروبی و افزایش عمق چاه می‌کنند، این دست حوادث بیشتر رخ می‌دهد که می‌طلبد این افراد دقت نظر بیشتری برای رعایت نکات ایمنی داشته باشند.

شریعتی گفت: تصادف ۲۲ مورد، حبس در اماکن و آسانسورها ۴۳ مورد و حوادث ساختمانی از جمله گودبرداری، تخریب غیراصولی، ریزش یا فروریزش بود که تیم‌های امداد و نجات برای پوشش ایمنی این موارد اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته ۶۷ تماس منجر به اعزام در رابطه با خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شد که به‌عنوان نمونه مهار حیوانات وحشی و ورود این حیوانات به خودرو یا منازل شهروندان در شهر اصفهان بود که این مورد نیز در این فصل بیشتر شایع است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته ۱۰۹ مورد گرفتاری شهروندان در حریق و حوادث گزارش شد و توسط آتش‌نشانان از مرگ حتمی یا آسیب‌های بعدی نجات یافتند، خاطرنشان کرد: دو مورد فوت شده در حوادث داشتیم که یکی ناشی از سقوط از ارتفاع و دیگری در تصادف بوده است.

شریعتی اظهار کرد: هفته گذشته ۳۸ مورد استقرار خودروهای اطفائیه سنگین و نیمه‌سنگین در اماکن پرتردد شهر، همچنین خودروهای امداد و نجات در کوهستان برای ارائه خدمات هرچه بهتر و سریع‌تر توسط ستاد فرماندهی پیش‌بینی شده بود.

وی گفت: ۷۹ مورد گشت ایمنی بنا به گزارش‌های مردمی، مبنی بر موارد غیرایمن توسط همکارانم در حوزه استحفاظی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه پوشش ایمنی داده شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =