اجتماعی ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح «یاریگران اجتماعی شهر» در اصفهان

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای طرح» یاریگران اجتماعی شهر» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ روح‌الله فرشادفر با اشاره به اجرای طرح یاریگران اجتماعی شهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ما در بحث آسیب‌های اجتماعی مشکل نابهره‌وری اجتماعی است، نابهره‌وری اجتماعی به معنای وجود نداشتن اثربخشی اجتماعی و نبود کارایی اجتماعی است.

وی افزود: معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، با هدف ایجاد زمینه‌ای برای بهره‌وری اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان تحت عنوان یاریگران اجتماعی شهر از سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد اجرا می‌کند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۱۵ برنامه در ۱۵ منطقه شهری با حدود ۳۰۰۰ نفر ساعت آموزش جمعیت‌شناسی اجتماعی برای کنشگران از دی سال گذشته تا کنون برگزار شده است که در آن، از سیر دگردیسی امر اجتماعی و مراحل تبدیل پدیده به موضوع، موضوع به مسئله، مسئله به مشکل، مشکل به معضل، معضل به خطر، خطر به تهدید و تهدید به بحران بررسی و طرح موضوع شده و بر معرفی دقیق جامعه هدف به فعالان اجتماعی در هر منطقه و محله به وسیله جمعیت شناسی اجتماعی تمرکز داشته است.

فرشادفرد تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی معضل هستند و برای مداخله اثربخش باید از مسئله آغاز کنیم، برای مثال معضل ما در حوزه آسیب اجتماعی حاشیه نشینی، اتباع خارجی، زنان سرپرست خانوار، نبود مهارت مدیریت استرس است که اگر می‌خواهیم بهره‌وری اجتماعی را جاری سازی کنیم باید به جای معضل، روی مسئله مرتبط با هر معضل تمرکز داشته باشیم.

اجرای طرح «یاریگران اجتماعی شهر» در اصفهان

وی ادامه داد: در برنامه یاریگران اجتماعی شهر برای کارایی اجتماعی به کنشگران مناطق پانزده‌گانه شهری به‌صورت هدفمند مطابق با جغرافیای فرهنگی اجتماعی مناطق، ۹۹ اطلس شهری آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان ارائه شده است که مطابق با اطلس آمایش وضعیت اجتماعی منطقه، مسائل استخراج شده در آن طرح را برای هر منطقه و محله پیش می‌برند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه یاریگران اجتماعی شهر بعد از برگزاری ۱۵ برنامه در ۱۵ منطقه شهری اصفهان و برای کنشگران اجتماعی، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد هر منطقه در راستای تکمیل زنجیره ارزش خود اینک وارد فراخوان حل مسئله شهری و برگزاری کارگاه‌های توان افزایی مسئله محور شده است اظهار کرد: این کارگاه‌ها روزهای بیست‌ودوم و بیست‌وسوم خرداد در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

فرشادفر تصریح کرد: شش معضل و مسئله طلاق، اعتیاد و مشروبات، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، فرزندپروری و سالمندی در طی دو روز برای کنشگران به‌صورت علمی و عملی تشریح می‌شود و کنشگران بر پایه آموزش‌های توان‌افزا، طرح‌های خود را به دبیرخانه فراخوان حل مسئله شهری یاریگران اجتماعی شهر ارائه کرده و پس از داوری و بررسی، به طرح‌های منتخب از طرف اداره مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی، تخصیص اعتبار می‌شود و این طرح‌ها در سطح مناطق پانزده‌گانه و محلات ۱۹۶ گانه اجرا می‌شود.

وی گفت: ۲۰۰ کنشگر اجتماعی در فراخوان حل مسئله شهری “یاریگران اجتماعی شهر” و برای شرکت در کارگاه‌های توان‌افزایی مسئله‌محور ثبت نام کرده‌اند؛ معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی واقع در خیابان کمال اسماعیل است که علاقه‌مندان برای مشارکت در برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۲۴۰۵۰۹ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =