اخبار استان ها ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ظرفیت انتقال گاز خراسان جنوبی به میزان ۹میلیون متر مکعب

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اقدامات زیرساختی در دست اجرا، ظرفیت انتقال گاز استان به میزان ۹میلیون متر مکعب، افزایش می یابد.

خراسان جنوبی/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ جواد قناعت با بیان این مطلب به تشریح جلسه دیدار خود با جواد اوجی وزیر نفت پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه زیرساخت ها در خراسان جنوبی، اجرای پروژه خط انتقال دشتک زابل به نهبندان و سربیشه است.

وی گفت: با هزینه ۸۰ هزار میلیارد ریال و اجرای این خط انتقال، مشکل گاز خراسان جنوبی که تاکنون از یک محل و از سمت خراسان رضوی تأمین می شد، برای همیشه برطرف می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت قابل تحسین این پروژه، اظهار داشت: خط انتقال دشتک زابل به نهبندان، تیرماه سال گذشته کلنگ زنی شد و حالا با گذشت یک سال، این پروژه در اواخر تیرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه افزایش میزان انتقال گاز در استان های شرقی کشور از دستاوردهای اجرای پروژه خط لوله دوراهی دشتک – نهبندان- سربیشه است، افزود: ۸۰ کیلومتر از پروژه بزرگ خط انتقال گاز ۳۶ اینچی دشتک – نهبندان در کمتر از ۹ ماه از طرف نهبندان تزریق گاز شده و این خط لوله، ظرفیت انتقال گاز را در این منطقه، روزانه تا ۷ میلیون مترمکعب افزایش می دهد.

قناعت با بیان اینکه فاز اول طرح حدفاصل دوراهی دشتک – نهبندان به طول ۱۷۸ کیلومتر در تیرماه به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: فاز دوم در حدفاصل نهبندان- سربیشه به طول ۱۲۲ کیلومتر نیز کلنگ زنی خواهد شد

وی ادامه داد: براساس برنامه زمان بندی تعریف شده، فاز دوم طرح نیز در سال ۱۴۰۴ باتمام می رسد.

استاندار خراسان جنوبی از اجرای خط انتقال فرآورده های نفتی از رفسنجان به استان های خراسان جنوبی و رضوی (خط تابش) به عنوان یکی دیگر از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در منطقه یاد کرد و ادامه داد: طول این خط انتقال، حدود هزار کیلومتر است و با اجرای این پروژه، بخش عمده‌ای از حوادث جاده ای استان، متأثر از تردد ماشین آلات سنگین و تانکرهای حمل سوخت، کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه فرآیند اجرایی این پروژه نهایی شده و آماده کلنگ زنی است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار وزیر نفت، تسریع در روند اجرای کار در این پروژه بود.

قناعت افزود: با عنایت به مهیا بودن شرایط، مطالبه استان از وزارت نفت این است که عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریع تر آغاز شود تا به زودی شاهد تحقق یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در شرق کشور باشیم.

به گزارش ایمنا؛ پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان- سربیشه به طول ۳۰۰ کیلومتر با برآورد ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو تعریف و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته است.

این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرقی کشور و به‌منظور کاهش ناترازی و پایداری جریان گاز در شبکه انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز استان خراسان جنوبی تعریف شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =