جامعه شهری ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان:

فرایند دریافت پروانه ساختمانی باید از سیستم سنتی خارج شود

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: در کلان‌شهرهایی همچون تهران، مشهد و شیراز امور مربوط به پروانه به دفاتر مهندسی واگذار شده است تا شرایط دریافت پروانه برای شهروندان آسان‌تر شود، اما در اصفهان همچنان سیستم سنتی است و این موضوع موجب شده است سرمایه‌ها معطل بماند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سیدکریم داوودی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که به میزبانی منطقه ۸ شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰۰ هزار نفر از مجموع جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان در منطقه ۸ شهرداری این کلان‌شهر ساکن هستند که جا دارد این منطقه به دو منطقه تبدیل شود تا به کار مردم زودتر رسیدگی شود.‌

وی افزود: دریافت پروانه ساختمانی برای یک زمین ۵ هزار متری یک سال طول می‌کشد، یعنی برای دریافت پروانه باید حدود ۸۴ بخش را پیگیری کرد که می‌طلبد بوروکراسی‌های اداری کاهش پیدا کند.

نایب‌رئیس انجمن انبوه سازان استان اصفهان گفت: از شهرداری و مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان تقاضا دارم کار را سرعت بخشند.

داوودی ادامه داد: در کلان‌شهرهایی همچون تهران، مشهد و شیراز امور مربوط به پروانه به دفاتر مهندسی واگذار شده است تا شرایط دریافت پروانه برای شهروندان آسان‌تر شود، اما در اصفهان همچنان سیستم سنتی است و این موضوع موجب شده است سرمایه‌ها معطل بماند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =