اصفهان ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
استاندار اصفهان در گردهمایی ائمه جمعه استان:

۹۴۱ واحد صنعتی استان اصفهان از رکود خارج شد

استاندار اصفهان گفت: در ابتدای دولت سیزدهم با یک خزانه خالی مواجه بودیم و دولت برای تامین کالاهای اساسی دچار مشکل بود و دولت سیزدهم در چنین آشفته‌بازاری مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛سیدرضا مرتضوی در گردهمایی ائمه جمعه و روحانیون استان اصفهان با اشاره به فاصله شهادت آیت‌الله رئیسی تا انتخابات تیر اظهار کرد: حافظه بشر کوتاه است و بشر زود فراموش می‌کند، اما باید مراقب بود که این فاصله‌ها محل بعضی سوءاستفاده‌ها و تکرار بعضی اشتباهات نباشد.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی در ابتدای دولت سیزدهم در کشور حاکم نبود، افزود: در شرایطی که دولت سیزدهم اجرای کشور را در دست گرفت، آن‌قدر مسائل بغرنج بود که آیت‌الله رئیسی در جلسه‌ای دوساعته که قبل از تشکیل دولت سیزدهم با حضور رئیس‌جمهور پیشین برگزار شد و پیرامون حقوق مرداد کارکنان دولت صحبت می‌شد که باید آن را از کجا تأمین و پرداخت شود خطاب به دولت قبل گفت یادتان باشد که من امروز اینجا بودم و شما دو ساعت از وقت دولت را گرفتید برای اینکه بدانید حقوق مرداد را چگونه پرداخت کنید.

استاندار اصفهان یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم با یک خزانه خالی مواجه بودیم و دولت برای تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل بود؛ یادمان است که با آمار ۷۰۰ نفری مرگ بر اثر ویروس کرونا در کشور رکورد زده بودیم و جریانی که حاکم بر کشور بود و مدعی بود که زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد است، وقتی می‌خواست از سفری خارجی به کشور بازگردد، بنزین وزیر امور خارجه ما را تأمین نکرد. یادمان است که در استان‌ها مردم برای تهیه ارزاق خود باید با کد ملی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند؛ در دولت قبل کسی که می‌توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت را بفروشد، به عنوان وزیر نفت انتخاب می‌شد که همه اینها نشان‌دهنده اوج ذلت ما بود و دولت سیزدهم در چنین آشفته‌بازاری مستقر شد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی دولت سیزدهم و بهبود اشتغال در کشور ابراز کرد: پیش از تشکیل این دولت ۹۴۱ واحد صنعتی در استان اصفهان راکد بود که یکی از آن‌ها کاشی اصفهان و دیگری پلی‌اکریل از آن جمله بود؛ تا اینکه دولت آیت‌الله رئیسی مستقر شد و مجاهدانه و با ازخودگذشتگی پای کار کشور ایستاد و این واحدها از رکود خارج شد.

مرتضوی یکی از صفات رئیس‌جمهور شهید را ورود به عرصه‌های غی ممکن و کارهای سخت بر زمین مانده عنوان کرد و گفت: نمونه این کارها پروژه‌های آبی بود که در اصفهان و سطح کشور اجرا شد؛ پروژه‌های آبی گواه است که رئیس‌جمهور ما که مرد روزهای سخت و کارهای مشکل و پیچیده بود و در دوره ریاست‌جمهوری ایشان موضوع آب شرب مردم استان به‌خصوص ۵۸ شهر استان که در تنش آبی بودند مورد پیگیری قرار گرفت و فاز دوم آبی استان وارد مدار شد، همچنین پمپاژ کوهرنگ آغاز شد و به موازات آن خط انتقال آب از جنوب و سد ماندگان با ۱۲ پیمانکار آغاز و طرح انتقال آب از دریا پیگیری شد.

وی در مورد طرح آبی ماندگان گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ میلیون متر مکعب کسری در آب شرب در استان وجود دارد؛ این گزارش در بهمن سال ۱۴۰۰ به آیت‌الله رئیسی ارائه شد و ایشان به جد پیگیر این موضوع بود تا اینکه نتیجه آن را مرداد سال بعد اعلام کرد؛ بعضی اقدامات ایشان در مولدسازی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است و بحق ایشان مرد ورود به کارهای سخت بود و اگر امروز جلوه‌ای از امید و رفع مشکلات آبی در استان اصفهان وجود دارد، به خاطر روح بزرگ ایشان است.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه طبق عهدی که با راهبردهای رهبری معظم انقلاب بسته‌ایم در انتخابات پیش رو بر اساس چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بوده است که در این مسیر با گروه‌های تأثیرگذار جلساتی گذاشته شود و آن‌ها را برای حرکت در مسیر مشارکت سوق دهیم و تلاش داریم خارج از این مسیر عمل نکنیم.

وی خطاب به ائمه جمعه استان افزود: از مطالبی که به نارضایتی عمومی دامن می‌زند باید پرهیز کنیم.

مرتضوی در ادامه به دغدغه‌های مردمی تعدادی از ائمه جمعه پاسخ داد و گفت: قطعی آب چاه‌های کشاورزی دغدغه ما نیز بوده است و نباید در زمان آب‌رسانی به کشاورزان با قطعی برق مواجه باشیم و کسی حق ندارد خسارتی را به مردم تحمیل کند.

وی در پاسخ به دغدغه دیگری در خصوص بازگشایی آب رودخانه برای نشاط‌آفرینی در جامعه گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد که ۱۷۰ میلیون متر مکعب آن باید تا پایان دوره سال آبی ذخیره بماند، بنابراین نمی‌توانیم آب شرب مردم استان را با باز کردن آب رودخانه به تهدید تبدیل کنیم و این ریسکی جبران‌ناپذیر است.

استاندار اصفهان درباره مسائل مربوط به بازرسی استان ابراز کرد: بازرسی ویژه‌ای به منظور مشاهده استفاده از سامانه سامد و ارتباطات تلفنی با مردم داشته‌ایم و مشکلات آن را هنوز احصا نکرده‌ایم که پیگیری خواهیم کرد.

وی شهرستان کاشان را جزو برترین شهرستان‌های استان به لحاظ برخورداری از امکانات و صنعت دانست و گفت: مردم کاشان در توسعه کارآفرینی و صنعتی قوت دارند، اما بعضی انتظارات مردم کاشان را نمی‌توان با منابع دولتی موجود پیگیری کرد چون کاشان بالاترین رتبه‌ها را در سطح استان دارا است.

مرتضوی در خصوص دغدغه دیگری پیرامون ارتباط ائمه جمعه با فرمانداران تشریح کرد: من نگران این دغدغه هستم؛ فکر می‌کنیم فرمانداران نماینده اجرا و ائمه جمعه نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان‌ها هستند و اگر ائمه جمعه وارد حوزه اجرا شوند، هزینه‌های آن دامن حاکمیت را می‌گیرد و باورهای مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که خطای بزرگی است، باید از کیان ائمه جمعه دفاع و از این خسارت جلوگیری کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =