آموزش و پرورش ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

احداث ۳۰ هزار کلاس درس در دولت شهید جمهور

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دوره از دولت مردمی ۳۰ هزار کلاس درس ساخته شد و متمایز کردن این نهضت مدرسه‌سازی مشارکت مردمی بود، این تفکر خیرسازی از مدرسه شکل گرفت و به دیگر حوزه‌ها دیگر رسید.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ رضا مراد صحرایی با حضور در کاشان در حاشیه آئین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۳۱ طرح آموزشی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در بین مردم اصیل و نجیب کاشان ممتاز هستم، این خطه جایگاه اندیشمندان معرفت دینی و قرآنی است و منطقه‌ای است که خیرین مدرسه‌ساز در آن پیشگام هستند.

وی افزود: این روزها آئینی برگزار نمی‌شود که از سلوک و روش و منش رئیس جمهور شهید سخن گفته نشود، او کسی بود که مسیر خدمت را هموار و شرافت خدمت به ملت را زنده کرد و مردم را به دولت بازگرداند، مصلحت مردم خدمت او بود به نوعی که حکمرانی مردم را پایه توسعه قرار داده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رابطه مردم و حاکمان رابطه ریشه به درخت است، گفت: نگاه رئیس جمهور شهید بر این اصل پایبند بود، به همین خاطر شاخص پیشرفت را بر مبنای میزان رضایتمندی مردم می‌دانست.

صحرایی بیان کرد: در این دوره از دولت مردمی ۳۰ هزار کلاس درس ساخته شد و متمایز کردن این نهضت مدرسه‌سازی مشارکت مردمی بود، این تفکر خیرسازی از مدرسه شکل گرفت و به دیگر حوزه‌ها دیگر رسید.

وی با بیان این مطلب که افتتاح ۹۵۰ مدرسه که بسیاری از آن‌ها خیرساز است، نقطه هدف این دولت است که بعضی از آن‌ها افتتاح و برخی دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه‌های بالای ۸۰ درصدی به زودی افتتاح می‌شود.

صحرایی گفت: کاشان تنها شهری است که برای همایش خیرین مدرسه ساز حضور پیدا کردم، زیرا حقیقتاً حجم کمک خیرین در این شهر از بسیاری از استان‌ها بیشتر است این شهرستان الگویی برای دیگر شهرهای کشور است.

محمد کتابچی مدیر عامل خیرین مدرسه‌ساز نیز در این آئین اظهار کرد: امروز هفت پروژه آموزشی در نقاط مختلف شهرستان کاشان به صورت همزمان کلنگ‌زنی می‌شود که وزیر آموزش و پرورش در جریان و روند آن‌ها در حال اجرا قرار گرفت.

وی افزود: کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی و ورزشی مهندس جمالی، مجتمع هنرستانی دارالقرآن قمر بنی هاشم (ع)، مجمتع آموزشی و ورزشی شادروان حسام معصومی، هنرستان پروفسور زیلوچیان، مدرسه زنده یاد علیرضا نجاری هنرستان دکتر جوادیان و مدرسه شیرین طالبیان‌فر از جمله این پروژه‌ها هستند.

کتابچی گفت: مجموع اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی و در دست اقدام به ۳۱ هزار میلیارد می‌رسد و زیر بناء این پروژه‌ها به ۱۴ هزار و ۳۰ متر مربع می‌رسد به نحوی که در مجموع ۳۱ مدرسه با ۲۸۲ کلاس درس در دست احداث و یا کلنگ‌زنی شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =