محیط زیست ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعزام ۵ فروند بالگرد برای اطفای حریق به استان‌های غربی کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به وقوع حریق در چهار استان غربی کشور در حال حاضر پنج فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آبپاش ایلوشین از جمعیت هلال‌احمر و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حال اطفای حریق و انتقال نیروها به مناطق صعب‌العبور هستند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ حسین ظفری اظهار کرد: فرایند اطفای حریق به صورت زمینی و هوایی با مشارکت ستادهای مدیریت بحران استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

وی افزود: در این استان‌ها گسترش آتش‌سوزی مهار شده، اما همچنان احتمال وقوع حریق در سایر نقاط وجود دارد و با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، پتانسیل حریق در بسیاری از مناطق کشور بالا است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به وقوع حریق در چهار استان غربی کشور در حال حاضر پنج فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آبپاش ایلوشین از جمعیت هلال‌احمر و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حال اطفای حریق و انتقال نیروها به مناطق صعب‌العبور هستند.

همچنین حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در پی وقوع این آتش‌سوزی‌ها خواستار این شده بود که همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان به‌کار گرفته شود و اعلام کرده است که در صورتی که مشخص شود کسی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دخالت داشته است، با همکاری دستگاه قضائی با جدیت با خاطیان برخورد می‌شود.

آتش‌سوزی در روستاهای کرمانشاه نیز پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعدوبرق‌های مکرر در شهرستان سرپل ذهاب، مزارع کشاورزی روستاهای گلین و گنجوره دچار حریق شد.

بر اساس این گزارش، این آتش‌سوزی‌ها از روز گذشته در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان آغاز شده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =