دانستنی ها ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برندگان مبتکران شهری اروپا انتخاب شدند

مادرید اسپانیا، گدانسک لهستان و پائوی فرانسه برندگان جوایز برتر یوروسیتیز Eurocities در سال ۲۰۲۴ بودند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ شهر کلوژ-ناپوکا رومانی در می ۲۰۲۴ میزبان جوایز یوروسیتیز Eurocities، چراغی برای نوآوری شهری، پایداری و فراگیری شهرهای اروپایی بود. این جوایز تلاش‌های تحول‌آفرین شهرهای اروپایی را برای ایجاد محیط‌های زیست‌پذیر، انعطاف‌پذیر و مترقی برجسته می‌کنند.

جوایز یوروسیتیز ۲۰۲۴ به دستاوردهای خارق‌العاده شهرهایی تعلق گرفت که در رسیدگی به بعضی از مهم‌ترین چالش‌های شهری زمانه پیشرو بودند. این جوایز از ابتکارات سبز پیشگامانه گرفته تا پیشرفت‌های تکنولوژیکی و استراتژی‌های مشارکت فراگیر جامعه، تلاش‌های شهرهایی را به‌رسمیت شناخت که نه‌تنها برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، بلکه فعالانه آن را شکل می‌دهند.

در این مراسم اعلام شد که برندگان جوایز یوروسیتیز امسال تلاشی استثنایی برای ایجاد آینده‌ای سالم‌تر و مرفه‌تر برای ساکنان خود و دفاع از ارزش‌های اصلی اروپایی دموکراسی و برابری نشان دادند و در میان شکاف سیاسی فزاینده اروپا، گسترش نابرابری‌ها و تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی، شهرهای اروپایی با پروژه‌های نوآورانه و الهام‌بخش زندگی مردم را متحول می‌کنند و الگوی قانع‌کننده‌ای برای پیروی دیگران می‌سازد.

برندگان جوایز برتر یوروسیتیز ۲۰۲۴

در مجموع، ۹ شهر در فهرست نهایی جوایز در سه دسته قرار گرفتند: مادرید، اکس‌مارسی و پورتو در دسته «اکوسیستم‌های نوآوری: جذب و حفظ استعدادها»، بوردو، دورتموند و پائو در دسته «سیستم‌های غذایی پایدار: توانمندسازی مردم» و گدانسک، روتردام و زوریخ در دسته «کارزارهای انتخاباتی خلاق: بسیج شهروندان.»

مادرید اسپانیا به‌دلیل مرکز نوآوری اقتصاد دایره‌ای (CIEC) خود موفق به دریافت جایزه «اکوسیستم‌های نوآوری: جذب و حفظ استعدادها» در طول جوایز سالانه یوروسیتیز ۲۰۲۴ شد. این مرکز که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، با حمایت از کارآفرینی تجاری برای کمک به کاهش ضایعات و پذیرش پایداری، نوآوری را تقویت می‌کند و امروزه یک اکوسیستم مبتنی بر همکاری در حال رشد از نوآوری و استعداد است که در آن شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها، کارآفرینان، انجمن‌ها، شهروندان و شورای شهر در یک مشارکت منحصربه‌فرد دولتی و خصوصی به هم نزدیک می‌شوند.

برندگان مبتکران شهری اروپا انتخاب شدند

گدانسک لهستان در رده «کمپین‌های انتخاباتی خلاق: بسیج شهروندان» برای کمپین پرطرفدار خود «نخواب، در غیر این صورت در رأی‌گیری شکست می‌خوری» برنده شد. این عبارت که برای اولین بار توسط حزب اپوزیسیون دموکراتیک در انتخابات ژوئن ۱۹۸۹ لهستان استفاده شده بود، برای انتخابات پارلمانی ۲۰۲۳ در تلاش برای جلب شهروندان بیشتر به رأی دادن بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت، چراکه لهستان در طول سال‌ها شاهد کاهش مشارکت اجتماعی بوده و بحران‌های اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی، مردم را از انتخابات دور کرده است.

پائو فرانسه با پروژه کمربند سبز خود که زنجیره تأمین مواد غذایی را کوتاه می‌کند و تولید محلی غذا و نوشیدنی را افزایش می‌دهد، برنده رده «سیستم‌های غذایی پایدار: توانمندسازی مردم» شد. هدف از این پروژه ارائه کمک‌های فنی و دسترسی به بازارهای شهر است. ایده ایجاد یک شرکت به جای یک کمیته در قلب تعهد شرکای این طرح قرار دارد و شهر، زنجیره کشاورزی، شرکا و شهروندان همه متعهد به افزایش سهم غذای محلی از طریق این استارت‌آپ غیرانتفاعی هستند.

برندگان مبتکران شهری اروپا انتخاب شدند

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =