صنعت و معدن ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر روابط عمومی شرکت های فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد؛

تاخت و تاز ایرلاین ها در نتیجه انحصار پروازی /فرسودگی ناوگان مهمترین چالش صنعت هوانوردی کشور

مدیر روابط عمومی شرکت های فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تاخت و تاز ایرلاین ها به دلیل انحصار گفت: متاسفانه به دلیل انحصاری بودن ایرلاین ها نارضایتی ها و شکایت ها کارساز نیست.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ رضا کارگر مدیر روابط عمومی شرکت های فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه این قشر را نماینده افکار عمومی در هر استان دانست و گفت: معتقدیم که روابط‌عمومی باید در دسترس رسانه باشد و به همین جهت تعامل بالایی با خبرنگاران خواهیم داشت.

تاخت و تاز ایرلاین ها به دلیل انحصار
وی در ادامه با اشاره به تاخیرهای متعدد پروازها گفت: فرودگاه دخالتی در پروازها نداشته و در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت دارد و بالای ۹۸ درصد تاخیرها از سمت ایرلاین ها هستند نه فرودگاه البته موضوع تاخیرها امری طبیعی است چرا که در برخی مواقع شرکت های هواپیمایی به خاطر حفظ ایمنی سرنشین ها مجبور به این تاخیرها می شوند هر چند ایرلاین وظایفی مثل هتلینگ و اطلاع رسانی تاخیر که متاسفانه به خاطر انحصاری بودن پروازها، شکایت ها کارساز نیست .
کارگر اضافه کرد: البته دولت در سه سال گذشته برای اینکه بتواند مشکلات پروازی را حل کند توافقاتی را با دو شرکت بزرگ هوایی انجام داد که متاسفانه به نتیجه نرسید.
وی تاکید کرد: از دیگر طرح هایی که دولت پیشنهاد داد و متاسفانه علی رغم تصویب در کمسیون تلفیق از دستور کار مجلس خارج شد طرح حضور پروازهای خارجی در پروازهای داخلی بود که این طرح هم به نتیجه نرسید.
مدیر روابط عمومی شرکت های فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تسهیل در مجوز دهی به ایرلاین ها را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه هوانوردی ابراز کرد و گفت: به دنبال راه اندازی ایر تاکسی ها بودیم که بعضاً در فضای جامعه با عنوان جت شخصی به تمسخر گرفته شد که با توجه به ظرفیت های ما در زمینه فرودگاهی میتوانست مشکل پروازها را حل کند.
برگزاری دوره هوانوردی عمومی و بازدید از فرودگاه ها برای رسانه ها
کارگر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با صنعت هوانوردی اظهار داشت: در نظر داریم برای اصحاب رسانه هر استان دوره هوانوردی عمومی و بازدید از فرودگاه ها برگزار نماییم.

این مقام مسئول از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه های ایران در تاریخ ۴ تیرماه خبر داد و اذعان داشت: در این همایش شاهد عقد تفاهم نامه های جدیدی خواهیم بود.

کارگر ، فرودگاه بین المللی شهید صدوقی را یکی از ده فرودگاه بین المللی کشور دانست و گفت: این فرودگاه به واقع بین المللی است و تا استانداردهای خاص را پاس نکند نمی‌تواند بین المللی باشد هر چند ممکن است فرودگاه بین المللی باشد اما پرواز بین المللی نداشته باشد.
فرسودگی ناوگان مهمترین چالش صنعت هوانوردی کشور
وی مهمترین چالش صنعت هوانوردی کشور را فرسودگی ناوگان بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در موضوع فرودگاه ها به طرز وحشتناکی دچار تحریم های ظالمانه هستیم اما تمام تلاش خود را برای تامین امکانات فنی به کار خواهیم بست.
مدیر روابط عمومی شرکت های فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پایان از نونواری تجهیزات رسانه ای اداره روابط عمومی فرودگاه های استان یزد خبر داد و گفت: پکیجی از بروز ترین ابزار رسانه ای تا ۲۰ روز آینده به روابط عمومی تحویل داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =