جامعه شهری ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون شهردار اصفهان خبر داد:

پایش کیفیت هوای شهر با ۱۳ ایستگاه سنجش شهرداری اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر شهرداری این کلان‌شهر با در اختیار داشتن ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا، به‌صورت بر خط و از طریق وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، اطلاعات آلودگی هوا را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ حسین حق‌شناس با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری اصفهان با در اختیار داشتن ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا، به‌صورت بر خط و از طریق وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، اطلاعات آلودگی هوا را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها از نیمه دهه ۹۰ تاکنون به‌تدریج خریداری شده و ارزش روز تجهیزات سنجش موجود در این ۱۳ ایستگاه بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان صرف نگهداری و تعمیرات ایستگاه‌ها شد که سال جاری متناسب با تورم افزایش خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در مورد اهداف مرکز پایش کیفیت هوا تصریح کرد: ارائه داده‌ها و اطلاعات دقیق و صحیح از وضعیت انواع آلاینده‌های هوا و آلودگی صوت در شهر اصفهان، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در انجام پروژه‌های مطالعاتی در زمینه آلودگی هوا و صوت با تمرکز بر ارائه راهکار، همکاری با دستگاه‌های اجرایی همچون اداره کل محیط زیست، مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌ها برای اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا و طرح‌ریزی اقدامات ویژه در شرایط اضطرار آلودگی هوا، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای آزمایش محصولات کارآمد در کنترل منابع آلاینده هوا از جمله این اهداف است.

حق‌شناس ادامه داد: اطلاعات حاصل از سنجش آلودگی هوا تصویری روشن و مستند از مقدار آلودگی، توزیع آلودگی در سطح شهر، تغییرات ترکیب آلودگی در ماه‌های مختلف سال و در سال‌های مختلف ارائه می‌دهد و می‌تواند در طرح‌ریزی اقدامات لازم برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا کمک کند.

وی گفت: حوزه بهداشت و درمان متناسب با اطلاعات به‌دست آمده، می‌تواند توصیه‌های کاربردی لازم را به شهروندان ارائه کند تا مواجهه گروه‌های حساس با آلودگی هوا کاهش پیدا کند و مشکلات کمتری برای سلامت شهروندان ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: داده‌های چندساله آلودگی هوا می‌تواند مبنای طرح‌ریزی بلندمدت توسعه شهر اصفهان، تصمیم‌گیری برای محدودسازی یا انتقال صنایع آلاینده، طرح جامع شهری و برنامه‌های آمایش سرزمین قرار گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =