راه و مسکن ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر اصفهان:

هزینه خط ۲ متروی اصفهان در بخش احداث ۸۵ هزار میلیارد تومان است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه خط دوم مترو در بخش احداث ۸۵ هزار میلیارد تومان است که این رقم بودجه عمرانی سه سال استان هم نیست، اما شهرداری در راستای کاهش بخشی از آلودگی هوا، این پروژه را اجرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در حاشیه میزبانی از حجت‌الاسلام میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلات اصلی شهر اصفهان است.

وی با اشاره به مسئله مطرح شده از سوی میهمان شورا مبنی بر دودزا بودن ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان افزود: در پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال با میانگین عمر پنج سال داشت، اما زمانی که دوره ششم را آغاز کردیم، این تعداد به ۶۵۰ دستگاه کاهش یافت و به‌تبع به میانگین عمر ناوگان هم اضافه شد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر چه سن اتوبوس‌ها زیادتر شود، استاندارد لازم را نخواهد داشت، اما تلاش کردیم تا این اشکالات برطرف شود.

قربانی ادامه داد: در گذشته قرارداد خرید اتوبوس نو منعقد شد و هزینه آن نیز پرداخته شده بود، اما این قرارداد را لغو کردند و امروز همان اتوبوس را با قیمت چند برابر خریداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اتوبوسرانی اصفهان از گذشته امکانات و تجهیزات خوبی را برای انجام تعمیرات ناوگان داشته است، تصریح کرد: نمی‌گویم مشکل در اتوبوس‌های شهری اصفهان نیست، اما بیشتر این مشکلات مربوط به اتوبوس‌های شهرهای پیرامون است که به سمت اصفهان سرویس دارند، اما تجهیزات و امکانات برای تعمیرات ندارند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هزینه خط دوم مترو در بخش احداث ۸۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم بودجه عمرانی سه سال استان هم نیست، اما شهرداری در راستای کاهش بخشی از آلودگی هوا، این پروژه را اجرا می‌کند.

قربانی تصریح کرد: شهرداری در تلاش است تا پایان این دوره بخشی از خط دوم مترو را به بهره‌برداری برساند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =