حوادث انتظامی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتقام جویی از همسر سابق از طریق هک صفحه اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که با انگیزه انتقام‌جویی،حساب کاربری اینستاگرام همسر سابق خود را هک ‌‌کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا وارائه شکوائیه مبنی بر اینکه فرد ناشناسی از مدت‌ها قبل اقدام به هک حساب ‌کاربری ایسنتاگرام وی کرده و ضمن دسترسی به محتویات حساب ایشان به طرق مختلف اقدام به تهدید و ایجاد دردسر برای شاکی کرده است،بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص‌ شد که فردی که حساب کاربری اینستاگرام شاکی را هک نموده است، همسر سابق وی می‌باشد که با انگیزه انتقام‌جویی اقدام به این کار کرده است که ضمن هماهنگی با مرجع قضائی متهم برای انجام اقدامات قانونی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهم که در ابتدا از موضوع اظهار بی اطلاعی می کرد و منکر انجام هر گونه اقدامی در این خصوص بود پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد :کاربران فضای مجازی می‌بایست به این نکته توجه نمایند که هک حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی و تهدید افراد در فضای مجازی جرم بوده و قابل رسیدگی در محاکم قضایی کشور می‌باشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند. همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =