مذهبی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
شهردار کربلا:

پذیرایی سالانه از ۱۰۰ میلیون زائر در شهر کربلا

شهردار کربلا گفت: شهر زیارتی کربلا سالانه پذیرای حدود ۱۰۰ میلیون زائر است و مدیریت شهریِ آن تلاش می‌کند امکانات لازم برای پذیرایی مناسب از زائران امام حسین (ع) را در این شهر فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سیدحسن محمدعلی الشریفی در دیدار با اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان اظهار کرد: این روزها در آستانه آغاز ماه محرم هستیم و سالروز شهادت مسلم بن عقیل (ع) و روز عرفه را به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم لذا زمان اوج مراسم و آئین‌های مذهبی در شهر کربلا است و تمام مدیریت شهری از کوچک‌ترین عضو کارگری گرفته تا شهردار کربلا، خودشان را خادمِ زائران و خدمتگزار خادمانِ امام حسین (ع) می‌دانند.

وی با بیان اینکه خدمت به امام حسین (ع) توفیق بزرگی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و پادشاهان عالم تمنای آن را دارند، افزود: آنچه از علمای خود آموخته‌ایم این است که سال‌ها عبادت، با یک ساعت خدمت در آستان حضرت سیدالشهدا (ع) برابری نمی‌کند و از امام صادق (ع) نقل شده است که جسم خدمتگزار سیدالشهدا (ع) از آتش قهر الهی در امان خواهد ماند.

شهردار کربلا ادامه داد: همه در مراسم اربعین در کربلا یکدل می‌شوند و تلاش عمومی این است که در دل داعش و امثال آن‌ها رعب و وحشت انداخته و با نشان دادن اتحاد دوستداران و شیعیان اهل بیت (ع)، مقابل ظلم بایستند چنانچه رسالت امام حسین (ع) ایستادن مقابل ظلم و اصلاح امور بندگان بود.

الشریفی با تاکید بر اینکه خونی که در رگ‌های مردم ایران و عراق است، یکسان بوده و مردم عراق نیز همچون ایران اسلامی مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند، تصریح کرد: اعتقاد داریم که صاحب اصلی عزای حسینی امام زمان (عج) است و ما گوشه کوچکی از کار را در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برعهده داریم.

وی به وظایف مدیریت شهری در کربلا اشاره کرده و آن‌ها را مشتمل بر ۱۲ سرفصل اصلی از جمله نظافت معابر برشمرد و گفت: در کربلا ۲۱ پروژه مسکونی بزرگ همچون پروژه شهید کشوریِ اصفهان در حال اجرا است و شهرداری کربلا در ۸۷ درصد از پروژه‌های مسکونی وارد شده و متولی تأمین آب، برق و سایر خدمات مورد نیاز برای ۳۶ هزار واحد مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کربلا ۱۴۵ پروژه فعال شامل احداث راه‌ها و معابر را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کربلا کار خود را از اطراف کربلا همچون حیدریه آغاز کرده و خدمت‌رسانی به گونه‌ای انجام شده است که وقتی زائران از سمت نجف و حیدریه وارد کربلا می‌شوند، به دلیل کثرت پروژه‌ها و اقدامات شاخص، فضا را متفاوت احساس می‌کنند.

الشریفی، ایجاد بیمارستان‌های مجهز نظیر مراکز درمانیِ کشور ترکیه و هند در شهر کربلا و هم‌افزایی دانشگاه‌های این شهر با دانشگاه‌های سایر شهرها همچون تهران را از دیگر دستاوردهای شهر کربلا خواند و افزود: در حوزه گردشگری نیز یک پارک آبی جدید با ظرفیتی سه‌برابر مجموعه مستقر در مشهد مقدس، تا شش ماه دیگر در کربلا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کربلا درصدد هوشمندسازی و الکترونیک شدن خدمات است تا مردم، همه خواسته‌هایشان را از طریق تلفن همراه پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری کربلا برای سومین سال در بین شهرداری‌های کشور عراق رتبه برتر را کسب کرده است.

شهردار کربلا به هزینه ۶ میلیون دلاری بابت ترمیم و به‌روزرسانی مجدد زیرساخت‌های شهری پس از برگزاری مراسم اربعین در هر سال اشاره کرد و یادآور شد: در رویدادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در دنیا متداول است که برگزارکننده، سود خود را از آن رویداد محاسبه می‌کند اما سود ما از مراسم اربعین حسینی، یک سود معنوی است که با هیچ درآمد مادی قابل مقایسه نیست.

الشریفی با بیان اینکه شهر زیارتی کربلا سالانه پذیرای حدود ۱۰۰ میلیون زائر است و مدیریت شهریِ آن تلاش می‌کند امکانات لازم برای پذیرایی مناسب از زائران امام حسین (ع) را در این شهر فراهم کند، برای پذیرایی از پاکبانان، رانندگان و سایر خادمان شهرداری اصفهان در اربعین حسینی در شهر کربلا و تأمین محل اسکان و سایر ملزومات آن‌ها اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، در اربعین امسال، شهرداری اصفهان در شهرهای کربلا و چذابه به ارائه خدمت به زوار سیدالشهدا (ع) خواهد پرداخت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =