اخبار استان ها ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهره مندی بیش از 6700 هزار روستا و ۵۰ شهر از نعمت گاز طبیعی در دولت سیزدهم

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها و موانع موجود، طی بیش از ۲ سال خدمت عملیات گازرسانی به بیش از ۶ هزار روستا را اجرا کرد که به نوبه خود در تاریخ ماندگار است.

فریده صادق/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ محمد حسینی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در بازدید از طرح گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور به مساحت ۲۵۰۰ هکتار در شمال این استان اظهار کرد: با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه، رفاه اقتصادی و همچنین محدود بودن منابع به ویژه گاز طبیعی به عنوان محور توسعه ، به منظور پیشگیری از بحران در آینده مدیریت صحیح مصرف به امری ضروری تبدیل شده است.

وی افزود: پایداری شبکه انتقال و توزیع گاز طبیعی در شبکه شمالغرب به ویژه در استان اردبیل از راهبردهای اصلی شرکت ملی گاز بوده و در همین راستا از پروژه انتقال گاز به اردبیل بازدید به عمل آورد و علیرغم وجود ناترازی گاز در سال گذشته به واسطه مدیریت صحیح و اقدامات انجام گرفته در هیچ نقطه ای از استان شاهد قطع گاز یا افت فشار غیرعادی نبودیم .

میرسعید سیدمتین ، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: فاز نخست این پروژه به طول ۷۶ کیلومتر از مسیر سه‌راهی نیروگاه تا شهرستان گرمی با اعتباری بالغ بر۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و فاز دوم به طول ۲۶ کیلومتر از مسیر پارس‌آباد به سمت گلخانه‌های شمال استان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: اجرای این طرح با هدف تامین زیرساخت‌های انرژی شمال استان اردبیل با توجه به شرایط آب و هوا، کیفیت آب و خاک، دسترسی شهرستان‌های دشت مغان در شمال استان اردبیل به بازارهای خارجی و توسعه صنعت کشاورزی آن منطقه حاصلخیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همکاری مردم استان در صرفه‌جویی گاز در زمستان سال گذشته را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: اگر این همکاری‌ها ارزنده نبود، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم ، مردم با درک موضوع در خصوص مصرف بهینه همکاری می‌کنند.

سید متین در ادامه در خصوص ضریب نفوذ گاز طبیعی در جامعه شهری و روستایی استان نیز با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و بیش از ۹۸ درصدی خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی می افزاید: شاخص بهره‌مندی گاز طبیعی در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌های کشور است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش به مشارکت مشترکین در حوزه مدیریت مصرف اشاره نمود و اظهار داشت:مصرف گاز استان اردبیل به ۱۱ میلیون مترمکعب می‌رسد و طی سالهای اخیر و در شرایط ناترازی گاز الحمدالله مردم در حوزه مدیریت مصرف کار بسیار ارزشمندی انجام دادند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در پایان با اشاره به اهمیت پروژه های زیرساختی حوزه گازرسانی در توسعه استان افزود : طرحهای بزرگی در حوزه زیرساخت گاز استان اردبیل در حال اجراست که اجرای خط دوم انتقال گاز به استان و گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور در دشت مغان به مساحت ۲۵۰۰ هکتار نمونه ای از خدمات ارزنده دولت در این منطقه می باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =