اخبار استان ها ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عزم جدی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار تابستان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به عزم جدی صنعت برق حرارتی جهت تامین برق مورد نیاز مردم، از آمادگی نيروگاه‌های حرارتی برای توليد حداكثری برق در پیك تابستان امسال با حداکثر ظرفیت ممکن خبر داد.

جواد پژمان/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ عبدالرسول پيشاهنگ با حضور در نیروگاه رامین‌ اهواز، آخرین وضعیت واحد‌های تولید برق و سطح آمادگی این نیروگاه بخاری را مورد بررسی قرار داد و از نزديك در جريان اقدامات پیشگیرانه و چالش‌های این نیروگاه جهت گذر از پیك برق تابستان ۱۴۰۳ قرار گرفت.

پیشاهنگ در این بازدید با اشاره به عزم جدی صنعت برق حرارتی جهت تامین برق مورد نیاز مردم و شبکه سراسری، از آمادگی نيروگاه‌های برق حرارتی برای توليد حداكثری انرژی حیاتی برق در پیك تابستان سال جاری با حداکثر ظرفیت ممکن خبر داد.

پیشاهنگ نیروگاه‌های حرارتی را خط مقدم تامین برق کشور دانست و گفت: تولید این انرژی در نیروگاه‌های حرارتی از پیچیدگی‌ها، چالش‌ها و سختی‌های متعددی همراه است و تلاشگران این صنعت نهایت تلاش خود را جهت رفع چالش‌ها بکار گرفته تا با تولید پایدار این انرژی خدمت‌رسان شایسته‌ای برای مردم شریف کشورمان باشند.

پيشاهنگ پايان يافتن تعميرات اساسی و ميان دوره‌ای انجام گرفته نيروگاه‌ها در فصول پاييز و زمستان را نقطه قوتی جهت آغاز توليد حداكثری نيروگاه‌ها در فصل تابستان برشمرد و افزود: نقش صنعت برق حرارتی در تامين آسايش مردم و نياز صنايع بسيار مهم و حياتی است و هدف مجموعه نيروگاه‌های ما در سراسر كشور چيزی جز خدمت به مردم ایران به ویژه در فصل تابستان نيست.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده و طی برنامه‌های كوتاه مدت و بلند مدت نهایت تلاش خود را جهت رفع چالش‌های فنی نيروگاه‌های برق حرارتی بکار گرفته تا با حداکثر ظرفیت بتوانیم برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین کنیم.

پیشاهنگ با اشاره به مشکلات نقدینگی و فرسودگی تجهیزات برخی از نیروگاه‌ها، گفت: كاركنان نيروگاه‌ها با سخت‌‎کوشی و تلاش مضاعف سطح آمادگی واحد‌های تولید برق را افزایش داده و ما قدردان از خودگذشتگی و ايثار اين عزيزان هستيم و درصدد هستيم با اجرای طرح تبديل وضعيت پرسنل شرکتی گوشه‌ای از خدمات این تلاشگران را جبران کنیم.

مدیرعامل برق حرارتی اظهار داشت: آموزش و تربيت نيروهای متخصص از اهميت بالايی برخوردار است و لازمه حداكثرسازی توليد برق نيروگاه‌ها را توجه به آموزش و انتقال تخصص و تجربه به نیروهای جوان عنوان کرد.

محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز نیز در این بازدید ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واحد‌های تولیدی، مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در نيروگاه رامين به منظور پايداری توليد برق در تابستان سال جاری را اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره دو، تعمیرات میان دوره‌ای و اسیدشویی کندانسورهای سایر واحد‌های تولیدی، تعويض لوله‌های كندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره چهار، تعويض بسكت‌‎های ايرهيتر واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶، بازسازی و لایروبی برج‌های خنک کن، اجرای پروژه انتقال آب حیات به نیروگاه، ترميم لوله‌های بويلر، لایروبی کارون و ساخت ایستگاه شناور پمپاژ آب تاسیسات ساحلی و جابجایی ترانس ۴۰۰ مگاواتی واحد دو عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =