بهداشت و سلامت ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عواقب استرس و افسردگی بر زندگی افراد

داشتن استرس و افسردگی می‌تواند سبب ابتلای افراد به ویژه بانوان به بیماری هایی همچون ام اس، آرتریت روماتوئید، کاهش یا افزایش وزن غیر طبیعی و ... شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سرگرد الهام دهنوی، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان اظهار کرد: پژوهشگران در تحقیق‌های خود دریافته اند افسردگی یک بیماری جسمی است که به دلیل دگرگونی‌های هورمونی، جهش ژن‌های مختلف و حتی درموارد تحریک سیستم ایمنی و ترشح هورمون‌های تولید کننده احساس‌های منفی و ناامید کننده به وجود می‌آیند.

داشتن استرس و افسردگی می‌تواند سبب ابتلای افراد به ویژه بانوان به بیماری هایی همچون ام اس، آرتریت روماتوئید، کاهش یا افزایش وزن غیر طبیعی، تمایل به خودکشی، اعتیاد، ریزش موی سر، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و حتی بروز آرتروز شود.

محققان پیش بینی کرده اند افسردگی در سال‌های آینده به یکی از بیماری‌های شایع و بسیار خطرناک در دنیا تبدیل می‌شود که می‌تواند حتی سبب مرگ هزاران نفر شود.

همچنین کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند داشتن ضریب هوشی بالا می‌تواند از فرد در برابر افسردگی محافظت کند، البته این مسئله تنها مردان را در بر می‌گیرد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند رابطه مستقیمی بین سطح هوش و بروز افسردگی در افراد وجود دارد، کارشناسان یکی از دلایلی که افراد هوشمند کمتر دچار افسردگی می‌شوند را داشتن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب، مصرف کمتر سیگار و مواد دخانی بین افراد باهوش و نیز انجام ورزش منظم به وسیله آن‌ها می‌دانند.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه کالج لندن انجام شده است و کارشناسان اعتقاد دارند تفاوت بین زنان و مردان در ابتلا به افسردگی به دلیل دگرگونی‌های هورمونی بین آنهاست.

برخلاف مردان باهوش که کمتر دچار افسردگی می‌شوند و سطح امید به زندگی و مثبت اندیشی در آن‌ها بالاست، زنان باهوش بیشتر امکان دارد دچار افسردگی شوند.

کارشناسان افزایش بیشتر افسردگی در بانوان را در وهله اول به دلیل دگرگونی‌های هورمونی، بارداری، مصرف برخی داروها، احساس ترس و ناامیدی از پیر شدن، چاقی، مجرد ماندن، نازایی، بحران و شکست‌های عاطفی و از دست دادن عزیزان می‌دانند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =