رپرتاژ خبری ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - 3 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصاحبه خبری روزنامه کیمیای ایران با مدیرکل پست استان اصفهان

مدیرکل پست استان اصفهان در مورد برنامه ها و خدمات این اداره در سال جاری با مدیر روزنامه کیمیای ایران گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ مدیر روزنامه کیمیای ایران در نشستی با حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان، در مورد برنامه ها و خدمات این اداره در سال جاری گفتگو کرد.

  1. رشد نسبی مرسوله های پستی داخلی و خارجی استان اصفهان چقدر بوده است؟

داخلی – صادره 5/17 درصد رشد

خارجی – صادره  20 درصد رشد

  1. با توجه به رشد کنونی جمعیت، برنامه های شرکت ملی پست برای خدمات نوین به مشتریان چه خواهد بود؟

با عنایت به افزایش تقاضای مشتریان در خصوص دریافت خدمات غیرحضوری اداره کل پست استان دو سرویس ذیل را در دستور کار قرارداده است .

الف )سرویس جمع آوری از مقر

ب )  توزیع از طریق صندوق های هوشمند به جای حضور مردم در باجه های پستی اداره پست به اماکنی که خدمات پستی نیاز دارند مراجعه کرده و خدمات ارائه می دهد.

  1. چه تعداد مرسوله در سال 1402 وارد استان اصفهان شده و چه تعداد مرسوله از استان اصفهان خارج گردیده است ؟

ترافیک  وارده 16،848،891

ترافیک صادره  11،601،802

  1. شرکت ملی پست برای خدمات دولت چه برنامه هایی در راستای کدپستی و خدمات دیگربرای مشترکین داشته؟

هدف دولت اجرای پروژه GNAF (تولید آدرس استاندارد ملی مکان محور) در شهرها و روستاهای کشور می باشد که خوشبختانه در سال 1402 پروژه مذکور در شهرهای استان پیاده سازی گردیدواجرای پروژه GNAF در روستاهای استان شروع شده و تا پایان سال 1404 در تمام روستاها اجرا می گردد.البته باید متذکرشوم در حال حاضر تمام اماکن شهری و روستایی دارای کدپستی ده رقمی می باشد.

  1. جدیدترین خدمات ارسالی شرکت ملی پست بفرمایید ؟

بازار الکترونیک پست گامی موثر در توسعه تجارت الکترونیک است که با ایجاد فضایی امن ، زمینه فعالیت هرچه بهتر و مناسب تر در عرصه خرید و فروش اینترنتی برای آحاد مردم و صاحبان کسب و کار فراهم شده است . از دیگر خدمات جدید شرکت ملی پست می توان به راه اندازی باجه های تحویل و دریافت، سرویس احراز هویت مکانی، ارایه خدمات به فروشگاه از طریق باجه های مجازی ، سرویس جمع آوری مقر تحت عنوان سرویس همیار پست اشاره نمود.

 

  1. برنامه های توسعه ای شرکت ملی پست ایران درآینده چیست؟

1- ایجاد بستر میزخدمت الکترونیک مکان محور برروی پلاک های  هوشمند کدپستی و ارائه خدمات به مردم به صورت الکترونیک و کاهش ترددهای شهری

2-راه اندازی صندوق پستی هوشمند و تحویل مرسولات پستی به مردم در زمان های خارج از وقت اداری

3-توسعه سیستم های پردازش هوشمند در مرکز تجزیه ومبادلات

  1. در خصوص توزیع گذرنامه پست چه اقداماتی انجام می دهد ؟

1- توزیع درب منزل گیرندگان

2- تماس تلفنی با گیرندگان و افزایش تعداد مراجعه به نشانی گیرندگان

3- درج کامل علت عدم توزیع گذرنامه برروی آنها

درخواست از مردم :

  • آدرس صحیح و کامل بنویسند
  • جهت دریافت گذرنامه های اربعین زودتر مراجعه نمایند.

 

  • مراکزی از استان هستند که فاقد دفاتر پستی و خدمات آن باشد برای مشتریان ….چه برنامه ای اندیشیده شده؟

پوشش جمعیتی در استان به ازای هر 6976 نفر یک دفتر پستی و پوشش مساحتی به ازای 139 کیلومتر مربع یک دفتر پست در استان وجود دارد که وضعیت استان در هردو شاخص از متوسط کشور بالاتر می باشد .درخصوص روستاهای کم جمعیت که دفاتر پستی دولتی وجود ندارد از طریق دفاتر ICT روستایی و خدمات ارتباطی کلیه سرویس های پستی قابل ارائه می باشد .

  • مشارکت های شرکت ملی پست در برنامه های فرهنگی تاکنون چقدر بوده است ؟

در راستای رسالت فرهنگی شرکت ملی پست با حضور در نمایشگاه مجازی کتاب و توزیع کتاب تا دور افتاده ترین نقاط روستایی ، امکان خرید از نمایشگاه  را فراهم می نماید.

ارائه خدمات در قالب میز خدمت در رخدادهای فرهنگی و مراسمات رسمی، رونمایی از تمبر

واحدشورای فرهنگی کلیه رخدادهای ملی و فرهنگی را پوشش می دهد و مراسم متناسب با آن رویداد برگزار می کند . برگزاری میزخدمت در رویدادها فرهنگی در میدان امام خمینی – باجه پست یافته در مراسم های ملی روز قدس و 22 بهمن و …

در ستاد اربعین اطلاع با شرکت در پیاده روی اربعین در طول مسیر خدمت پست یافته به زائرین ارائه می گردد.

  • درآستانه اربعین حسینی شرکت ملی پست چه برنامه و تدابیری برای خدمات مشترکین دارد؟

1الف ) توزیع گذرنامه با فوریت و در اسرع وقت

ب ) تعیین شیفت کاری در ایام تعطیل و بعد از شیفت جهت توزیع گذرنامه

ج ) افزایش تعداد مراجعه موزعین در نشانی گیرندگان به منظور توزیع حداکثری گذرنامه وهمچنین تماس تلفنی با گیرندگان و انجام هماهنگی لازم با رویکرد توزیع آنها

د ) برگزاری جلسات ستاد اربعین از یک ماه مانده به ایام اربعین و انجام برنامه ریزی لازم به منظور همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای و همچنین توزیع گذرنامه

ه  ) اعزام نیرو به موکب های برپا شده توسط شرکت ملی پست در کشور عراق

تشکیل ستاد اربعین برای اولین بار در طی سالیان گذشته به منظور انجام اقدامات ذیل :

  • برنامه ریزی در راستای انجام وظایف شرکت ملی پست در این رویداد بزرگ مذهبی
  • برنامه ریزی به منظور هرچه بهنر خدمت رسانی به زائران
  • ایجاد سرویس و خدمات متناسب با نیاز زائران که از جمله سرویس پست یافته
  • برپایی موکب های ارائه خدمت در کشور عراق

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =