اخبار استان ها ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فروش ۵ میلیاردی صنایع‌دستی در نمایشگاه سراسری خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان شمالی هنرمندان و غرفه‌داران شرکت‌کننده در این نمایشگاه موفق به فروش پنج میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان صنایع‌دستی شدند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ علی مستوفیان در خراسان شمالی، اظهار کرد: در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان شمالی هنرمندان و غرفه‌داران شرکت‌کننده در این نمایشگاه موفق به فروش پنج میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان صنایع‌دستی شدند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی به مدت پنج روز ادامه داشت، افزود: این نمایشگاه در محل منطقه نمونه گردشگری ملی بش قارداش در شهرستان بجنورد گشایش یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر در این بازارچه‌های نوروزی بیش از ۲۲۰ غرفه صنایع‌دستی فعال است.

مستوفیان با اشاره به اینکه صنعتگران ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه برپا شد که ۱۲۵ غرفه در اختیار صنعت‌گران و هنرمندان استان‌های مختلف و ۵۵ غرفه در اختیار صنعت‌گران خراسان شمالی قرار گرفت.

مستوفیان گفت: برپایی تور بجنوردگردی برای صنعت‌گران غیربومی، اجرای موسیقی سنتی برپایی هفت سیاه‌چادر و یک اوبه ترکمن نیز در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شد.

وی تاکید کرد: صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، دست‌بافت‌های داری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی، سفال و سرامیک را در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =