محیط زیست ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۳ استان طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۳ استان طی امروز و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه این شرایط در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه در ساعت بعد از ظهر در بعضی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر در بعضی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان، رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی گفت: از امروز تا چهارشنبه در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و از دوشنبه تا چهارشنبه در غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود؛ طی امروز و فردا دریای خزر، شرق دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با افزایش رطوبت و شرجی، گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعد از ظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف، از بعد از ظهر قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =