جامعه شهری ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - 3 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با پیگیری وزیر کشور و دستور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص یافته و فرآیند قانونی مقدمات پرداخت آن انجام شده است ضمن اینکه تلاش می‌شود از محل اعتبار بند (م) ماده ۲۷ تأمین مالی برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان انجام شود.

کاظمی/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: فروریزش‌ها در سطح شهر اصفهان و به ویژه جنوب این شهر هیچ ارتباطی به مساله فرونشست زمین ندارد و طبق اطلاعات و مستنداتی که از اداره راه و شهرسازی دریافت شده و با خطوط بزرگ انتقال آب در شمال شهر تطبیق می‌دهیم، بررسی‌ها نشانگر آن است که این فروریزش‌ها ارتباطی به فرونشست زمین ندارد که با وجود این ممکن است شکستگی هم در نقطه‌ای اتفاق افتد اما همه حوادث ارتباط به فرونشست ندارد.

وی در ادامه با اشاره به قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان بیان کرد: در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اصلاح و بازسازی این شبکه، طی ۱۰ سال اخیر از محل فاینانس خارجی و ویدیومتری ۲۰۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه اصلاح شده و با استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی ۵۰ میلیون یورو دیگر نیز تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ابراز کرد: با پیگیری وزیر کشور و دستور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص یافته و فرآیند قانونی مقدمات پرداخت آن انجام شده است ضمن اینکه تلاش می‌شود از محل اعتبار بند (م) ماده ۲۷ تأمین مالی برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، ابراز داشت: وظیفه شخصی و شهروندی ترغیب به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو است.

اکبریان در خصوص پِرت (هدررفت آب) و آب بدون درآمد استان، تصریح کرد: تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی‌های پی در پی به ویژه در چند سال اخیر در کشور، ما را بر آن داشت که از سال گذشته موضوع قرارگاه رصد و پایش بحران آب تابستان ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار دهیم که ۶۰۰ مصوبه داشت و در نتیجه آن با رفع موارد سامانه اول اصفهان بزرگ و شهرهای خارج از سامانه، توانستیم که بهتر از سال‌های قبل توزیع آب داشته باشیم.

وی نیز گفت: امسال درهسته مرکزی و هسته ای شهراصفهان شاهد افزایش ۲ برابری آب بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه اجرای پروژه‌هایی در شبکه توزیع آب در خیابان صاحب‌روضات، مولوی و مسرور مشکل افت فشار آب در این مناطق را کاهش داده است، بیان کرد: سال گذشته فاز اضطراری تصفیه خانه چادگان به دلیل افزایش تقاضا وارد مدار بهره برداری شد.

وی افزود: در یک سال گذشته برای پایش بیشتر افت فشار آب در استان، ٣٧ منطقه داخل و خارج از سامانه اول آبرسانی اصفهان بطور کامل رصد شده است که تا به امروز حدود ۶٠ درصد از آنها عملیاتی شده است.

اکبریان افزود: از محل ماده ۵۶ استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب اصفهان‌، ۸۰ میلیارد تصفیه خانه چادگان و ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه پمپاژ علی آباد تأمین شد و پروژه‌ها با این اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومانی به مرور در حال اجرا است.

وی گفت: آنچه مورد تقاضا و مطالبه بود تا شهریورماه امسال به نتیجه می‌رسد و خطوط جدید در خیابان شهیدان کاظمی وارد مدار خواهد شد و تلاش می‌شود ۸۰۰ متر خطوط باقی مانده در خیابان پروین نیز تا شهریور ماه تکمیل شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =