اخبار استان ها ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تصمیم گیری ها برای صادرات کشاورزی نیازمند ضمانت اجرا است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: صادرات محصولات کشاورزی مشکلات زیادی دارد اما در یک سال اخیر تصمیم‌های خوبی گرفته شده و امید است این تصمیم‌ها ضمانت اجرا داشته باشد.

زهرا سنائی/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ احسان بیکی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند، راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و ساماندهی کارگاه‌های زرشک پاک کنی در خراسان جنوبی را اقدامی در راستای ارتقا کیفیت محصول خواند و گفت: این اقدام مثبت مبدا زرشک را برای همه ایران مشخص می‌ کند.

وی با اشاره به محصولات مزیت دار استان، اظهار کرد: صادرات این محصولات مشکلات زیادی دارد اما در یک سال اخیر تصمیم‌های خوبی گرفته شده و امید است این تصمیم‌ها ضمانت اجرا داشته باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تشکیل کارگروه توسعه زرشک استان را از اقدامات انجام‌ شده عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این گروه کاری از تصمیم‌های جزیره‌ای در مورد زرشک جلوگیری می‌شود.
بیکی از اقدامات مهم این کارگروه به ساماندهی کارگاه‌های زرشک پاک کنی اشاره کرد و متدکر شد: با این کار از خروج زرشک بی‌کیفیت و غیر استاندارد از استان جلوگیری می‌شود تا زرشک صادر شده از مبادی گمرکی دچار توقف یا امحا در کشور مقصد نشود.
وی پیگیری راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در استان را از دیگر اقدامات برشمرد که موافقت‌های اولیه انجام شده و این موضوع در حال پیگیری است.
به گفته وی با راه اندازی گمرک تخصصی، همه صادر کننده‌ها و شرکت‌های مدیریت صادرات که دغدغه خروج زرشک را دارند با خیال راحت محصول مورد نیاز خود را از استان خریداری می کنند و در سایر استان ها سایر مجوزهای گمرکی آنها صادر می‌شود.
وی‌ یکی از چالش‌های پیش رو عرضه زرشک از بازارهای ثانویه مانند مصلای مشهد، مولوی تهران و … بیان کرد که هیچ ضمانتی در مرغوبیت ندارد و به این ترتیب زرشک با قیمت بالا فروخته شده و زرشک نامرغوب در گمرک از بین می‌رود و فروشنده‌ هیچ تعهدی نسبت به فروش بار استاندارد به شرکت‌های مدیریت صادرات ندارد.
وی بر ساماندهی کارگاه‌های زرشک پاک کنی و راه‌اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: با اجرای این مهم مبدا زرشک برای همه ایران مشخص می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با بیان اینکه از ۶ تا ۷ ماه گذشته راه‌اندازی گمرک تخصصی در استان در حال پیگیری است، گفت: باید شرکت‌های مدیریت صادرات مجاب شوند که ترخیص خود را از گمرک استان انجام دهند زیرا اگر بار این شرکت ها یک تا دو نوبت از استان ترخیص بخورد مجوز گمرک انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه کار شروع شده است گفت: ساماندهی کارگاه‌های زرشک‌پاک کنی انجام شده و امید است با راه اندازی گمرک تخصصی زرشک و عناب در استان، شاهد صادرات محصول با کیفیت از خراسان جنوبی باشیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =