محیط زیست ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رگبار و رعدوبرق در ۱۰ استان کشور و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعدوبرق در ۱۰ استان کشور طی امروز و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در بعضی نقاط شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود و پنجشنبه جمعه و شنبه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی سه روز آینده در بعضی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان، در ساعات بعد از ظهر، رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا پایان هفته در بعضی نقاط غرب، جنوب غرب، نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود؛ امروز و فردا دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید، گرد و خاک و به تدریج کاهش ابر با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف از بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =