اتفاقات و حوادث ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نجات ۱۴۶ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته ۳۵۰ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۴۶ نفر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ محمد شریعتی سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به آمار حریق و حوادث هفته گذشته شهر اصفهان اظهار کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۷۹ مورد تماس از سوی شهروندان با سامانه همیشه بیدار و پاسخگوی ۱۲۵ برقرار و منجر به ۳۵۰ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۵۲ مورد حریق بوده است، افزود: حریق‌ها به ترتیب مربوط به منازل با ۱۱ مورد، مراکز تجاری ۱۲ مورد، خودرو ۲۱ مورد، ۹۹ مورد حریق درخت و نیزار اطراف رودخانه و ضایعات گندم و باقی‌مانده محصولات کشاورزی ۳۳ مورد بوده است که به دلیل رعایت‌نکردن نکات ایمنی توسط کشاورزان و سوزاندن باقی‌مانده مزارع اتفاق افتاده بود.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد ۱۳۲ مورد حادثه مختلف از جمله تصادفات با ۱۸ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۵۲ مورد و حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش یا فرونشست با ۱۸ مورد، حوادث سقوط از جمله سقوط درخت، سقوط داربست و سقوط از ارتفاع و کوه با ۱۷ مورد از عواملی بوده که همکارانم برای پوشش ایمنی آن‌ها اعزام شدند.

شریعتی با بیان اینکه در هفته نخست تیر سال جاری ۶۶ مورد تماس‌های منجر به اعزام در رابطه با ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان برقرار شده است، ادامه داد: این موارد شامل مهار نجات حیوانات وحشی با ۴۶ مورد، گیرکردن حلقه در انگشت شهروندان با ۸ مورد و نشت و آب‌گرفتگی ۷ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته ۷۸ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۸۱ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارائه خدمات هرچه بهتر و سریع‌تر توسط ستاد فرماندهی پیش‌بینی شد و آتش‌نشانان در این محل‌ها مستقر شدند یا با فراخوان سایر دستگاه‌های متولی، اقدام به رفع خطر کردند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آتش‌نشانان با بیان اینکه در اجرای این ۳۵۰ مورد مأموریت موفق شدند جان ۱۴۶ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر جلوگیری کنند، گفت: سه موردحادثه منجر به فوت داشتیم که ناشی از تصادف و سقوط در چاه بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =