نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با معاون آموزشی دانشگاه و مسئولان دانشکده های دانشگاه، در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان و عملکرد اداره استاد مشاور دانشگاه برگزار شد.
عباس ستایشگو/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مسئولان معاونت آموزشی دانشگاه و روسا و معاونان آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان، بر برنامهریزی و پایش مستمر مسئولان دانشکدههای دانشگاه در این زمینه تاکید کرد.
وی با قدردانی از تلاش اساتید مشاور دانشگاه نشستهای هم اندیشی اساتید را بر تبادل تجارب و ارائه راهکارها در این زمینه اثرگذار خواند و از مسوولان دانشکده های دانشگاه خواست تا بررسی نیازهای آموزشی، دغدغه اساتید و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.
حسینی با بیان اهمیت نقش اساتید دانشگاه در ارتقای فرهنگ و آموزش، راهکارهایی پیرامون ارتقای وضعیت آموزش دانشجویان ارائه داد.
دکتر محمود نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به وقفه آموزشی حاصل از دوران کرونا، پیشنهاداتی در خصوص ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان عنوان کرد.
محمود نجابت با تاکید بر اهمیت پرورش و ارتقای دانشجویان نخبه با بهرهگیری از تجارب اساتید مجرب دانشگاه، تقویت دانشجویان موفق استعدادهای درخشان دانشگاه، تقویت نخبه پروری و حمایت از اساتید مشاور را در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشگاه بسیار موثر خواند.
دکتر افشین امینی معاون آموزش دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند دکتر نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه در راستای ارتقای وضعیت آموزشی دانشجویان، مطالبی درباره اقدامات انجام شده در این زمینه ارایه داد.
دکتر احمد غلامی مدير استاد مشاور دانشگاه و سرپرست دفتر استعداد ها و عملكرد های درخشان دانشگاه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای اداره استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارش عملکرد اداره استاد مشاور طی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ گفت: اداره استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ به دستور رئیس وقت دانشگاه، در معاونت آموزشی تاسیس شد.
احمد غلامی ضمن قدردانی از تلاش های مجتبی پرنیان رئيس اداره استاد مشاور معاونت آموزشی دانشگاه در این حوزه و با اشاره به بی نظیر بودن ساختار و فعالیت این اداره در کشور به همت معاونان آموزشی دانشکده های دانشگاه افزود: عمده تمرکز این واحد، مداخله فرهنگی و پرورشی از طریق اساتید، برای بهبود وضعیت آموزشی دانشگاه بوده است.
تغییرات جمعیتی کل دانشجویان، تغییرات جمعیتی اساتید مشاور، تغییرات جمعیتی دانشجویان تحت مشاوره در دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد اساتید در دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغییرات تعداد طرح رویش، تعداد نشست های کمیته استاد مشاور دانشکدهها، تعداد کارگاههای آموزشی، تعداد دانشجویان طرح منتورینگ، تعداد نشست های مشاوره، تعداد ساعات آموزشی اختصاص داده شده، شاخصهای تقدیر از اساتید مشاور نمونه، نمره نظرسنجی دانشجویان، تبیین برنامه استاد مشاور برای دانشجویان جدید و تعداد ارجاع دانشجو به اداره مشاوره، از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود.
همچنین رؤسای دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارایه راهکارها و مطالبی در خصوص ظرفیت ها و دغدغه های اساتید و دانشجویان و در خصوص موارد مطرح شده در این نشست، به تبادل نظر پرداختند.
پایان خبر/