مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته ۶۹۶۴ نفر از خدمات آموزشی مهارتهای زندگی بهرهمند شدند.
به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ معصومه توکلی مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در راستای تسهیل دسترسی آحاد جامعه به ویژه خانوادهها به خدمات تخصصی مشاوره، اقدام به راهاندازی مراکز مشاوره و امور روانشناختی غیردولتی و مراکز مشاوره دولتی در سراسر کشور کرده است، اظهار کرد: در راستای تسهیل دسترسی اقشار مختلف به خدمات ارزان و باکیفیت، خط تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور را در مراکز استان راهاندازی کرده که در این مراکز خدمات حضوری و غیرحضوری در حیطههای مختلف تخصصی از قبیل ازدواج و خانواده، تحصیلی و تربیتی ارائه میشود.
وی افزود: خط ۱۴۸۰ خدمات تخصصی مشاوره را از ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت رایگان ارائه میدهد.
مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان به منظور ارتقای کیفیت خدمات روانشناختی در مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری (دولتی و غیردولتی)، دورههای آموزشی متنوع و گستردهای را برای روانشناسان و مشاوران برگزار میکند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به منظور بهبود کیفیت زندگی، تقویت بنیان خانواده، افزایش قابلیتهای فردی و اجتماعی، ارتقای سلامت روانی- اجتماعی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد خانواده، خدمات آموزشی پیش ازدواج، آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارتهای زندگی را از طریق مراکز مشاوره در کل کشور ارائه میکند.
توکلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در قالب بیش از دو میلیون ۹۰۷ جلسه مشاوره از خدمات روانشناختی مراکز حضوری دولتی و غیردولتی بهرهمند شدند.
مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بیش از ۲۵۳ هزار نفر در قالب دورههای آموزشی از خدمات آموزشی زندگی خانواده منتفع شدند و بیش ۲۹۹ هزار زوج متقاضی ازدواج در قالب برگزاری جلسههای مختلف از خدمات آموزشهای هنگام ازدواج استفاده کردند و ۶،۹۶۴ نفر از خدمات آموزشی مهارتهای زندگی بهرهمند شدند.
پایان خبر/