اصفهان ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اصفهان جزو ۵ شهر اول ایران در شهرسازی الکترونیک است

سرپرست مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: اصفهان در شهرسازی الکترونیک جز پنج شهر نخست ایران است و برنامه پیش‌رو در سال جاری به‌روزرسانی تمام فرایندها و به حداقل رساندن مشکلات فنی و زیرساختی است تا شهروندان هر چه مطلوب‌تر از این سامانه هوشمند بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ امیرحسین مزروعی سرپرست مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: جهان در حال حرکت به سمت شهر هوشمند و مدیریت الکترونیک است، زیرا به علت کم بودن خطا، صرفه‌جویی در هزینه، پاسخ‌دهی و سرعت بیشتر بهترین نوع مدیریت در شهر است.

وی افزود: اصفهان در شهرسازی الکترونیک جز پنج شهر نخست ایران است و برنامه پیش‌رو در سال جاری به‌روزرسانی تمام فرایندها و به حداقل رساندن مشکلات فنی و زیرساختی است تا شهروندان هر چه مطلوب‌تر از این سامانه هوشمند بهره‌مند شوند.

سرپرست مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان بابیان اینکه بیش از ۱۲ خدمت در قالب سامانه اصنو، خدمات شهرسازی را با سرعت، دقت و شفافیت بیشتری به مردم ارائه می‌دهد، گفت: اجرای طرح برون‌سپاری و ارائه خدمات شهرسازی شهرداری اصفهان در بستر الکترونیک از اوایل سال ۱۳۹۴ از طریق دفاتر پیشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از ۳۲ دفتر طرف قرارداد شهرداری برای تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

مزروعی ادامه داد: سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند از سال ۱۴۰۰ با اجرا و ارائه خدمات الکترونیک راه‌اندازی شد، شهرسازی الکترونیک و نهایی‌سازی فرایندهای قابل انتقال به سامانه اصنو همواره یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری بوده است که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجه‌ای صورت گرفته و بخشی نیز در حال نهایی‌سازی است، بنابراین با بهره‌مندی از این سامانه نسبت به بهره‌وری بیشتر خدمات‌رسانی به مردم اقدام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درگاه اینترنتی «اصفهان من» به نشانی my.isfahan می‌تواند روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای شهروندان فراهم کند، گفت: در راستای ارائه خدمات شفاف و دولت هوشمند، هر شخص با ورود به این سامانه از تمام خدمات آنلاین که شامل فرایندهای صدور پروانه ساختمانی، نداشتن خلافی، شناسه فنی ساختمان، امور مهندسان ناظر و طراح، پاسخگویی آنلاین، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست، کارتابل تخصصی مالک حاوی فایل‌های راهنمای مناسب برای همه خدمات، فرایند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی در حال حاضر در اختیار شهروندان است تا ضمن صیانت از حریم خصوصی افراد از سامانه هوشمند توسعه شهری استفاده کنند.

سرپرست مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ارتقای سامانه توسعه هوشمند شهری، اصنو در چندین مرحله آموزش‌های کاملی به گروه‌های هدف در داخل شهرداری شامل کاربران، مدیران و سازمان آتش نشانی و خارج از شهرداری که شامل مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان، دفاتر منتخب پیشخوان، کافی‌نت‌ها، انجمن انبوه‌سازان هستند، ارائه شده است.

مزروعی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی بر روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق آن انجام می‌شد،؛ این سامانه ضمن تقویت ارتباط داخلی شهرداری موجب تقویت ارتباط با شهروندان در سامانه «اصنو» نیز شد و در ادامه به‌صورتی برنامه‌ریزی کردیم که تا نیمه سال ۱۴۰۳ تمام امور شهروندان در بستر الکترونیک روی سامانه (اصنو) قرار گرفت.

وی با اشاره به خدماتی که از طریق سامانه اصنو در اختیار شهروندان قرار دارد، گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمانی به شهروندان، محاسبه حداکثر ظرفیت پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از مزایای سامانه (اصنو) سرا ۱۰ است.

سرپرست مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه اصنو در حال بلوغ است و در حال حاضر نقش واسط بین مردم و معاونت با سامانه هوشمند را دارد و خدمت‌رسانی به مردم را تسریع و تسهیل می‌کند، گفت: اجرای فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان و فرایند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی برای نخستین بار در کشور صورت گرفته که موجب ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان اصفهانی شده است.

مزروعی گفت: شهر هوشمند، شهری نوآورانه است که از فناوری اطلاعات، ارتباطات و دیگر امکانات بهره می‌برد؛ بهبود در کیفیت زندگی، کارایی بهتر در عملیات شهری و سرویس‌ها، رقابتی بودن و حذف پرسنل و پاسخگویی توسط سیستم از ثمره شهر هوشمند است.

وی عنوان کرد: در خدمات الکترونیک شهرسازی، شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری با صرفه‌جویی در زمان و هزینه از منزل یا کافی‌نت محل خود خدمات را دریافت کنند، همچنین بخشی از دستاورد شهرسازی الکترونیک شایسته سالاری و ترجیح منافع ملی و شهری به منافع شخصی و جنایی، عدالت، برابری، شفافیت، فساد ستیزی و قانون‌گرایی در بدنه شهرداری، تسریع در پاسخگویی، زندگی بهتر شهروندان، شهر و شهرداری به دور از فقر، تبعیض و فساد به علت حذف واسطه‌ها، حفظ حرمت و منزلت شهروند و اطمینان آن از آینده شهر برای زندگی فرزندان خود است.

پایان خبر/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =