اخبار استان ها ۲۵ دی ۱۴۰۲ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تمدید صدور گواهی نامه نظام آراستگی محیط کار در 15 منطقه آبفای استان اصفهان

گواهی نامه نظام آراستگی محیط کار 15 منطقه آبفای استان اصفهان پس از انجام ممیزی داخلی و خارجی تمدید شد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان گفت: از شهریور ماه سال جاری مراحل استقرار و پیاده سازی نظام آراستگی شامل سازمان دهی، نظم و ترتیب ، پاکیزه‌ سازی، استانداردسازی، حفظ و نگهداری محیط کار در مناطق 6 گانه شهر اصفهان و مناطق نجف آباد، نایین، بهارستان، لنجان، مبارکه، خمینی شهر ، تیران، فلاورجان وگلپایگان انجام شد و پس از رفع عدم انطباق ممیزی داخلی و خارجی، در نهایت گواهی نامه نظام آراستگی محیط کار این مناطق توسط شرکت گواهی دهنده صادر شد.
امراله سلیمانی استقرار نظام آراستگی را از اهمیت ویژه‌ای در شرکت بر شمرد و افزود:طبق برنامه ریزی انجام شده در دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت از بهمن ماه سال جاری درصدد هستیم که زیر ساخت های مراحل نظام آراستگی بر اساس اصول ۵ گانه 5S که همان سازمان دهی، نظم و ترتیب، پاکیزه‌ سازی، استانداردسازی، حفظ و نگهداری در محیط کاراست در ستاد مرکزی آبفای استان اصفهان نیز پیاده سازی شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی پیاده سازی نظام آراستگی، سیستم 5S ، اطمینان از این است که محل کار تا حد ممکن منظم وآراسته باشد تصریح کرد: پس از استقرار نظام آراستگی هر چیزی که لازم نباشد یا غیرضروری باشد، حذف می‌شود، تمامی اقلام در جایی که به آن‌ها نیاز است قرار داده می‌شوند و با اجرای این سیستم، محیط کار تمیز و عاری از بی‌نظمی می شود. علاوه بر موارد ذکر شده سیستم 5S طوری طراحی شده که بهبود مستمر را در محیط کار تقویت می‌کند.
معاون منابع انسانی و تحقیقات آبفای استان اصفهان تصریح کرد: نهادینه کردن نظام آراستگی در شرکت یک کار تیمی و همگانی است، پس همه کارکنان باید در استقرار آن مشارکت نمایند و بعضا از سوی کارکنان راهکارهای بهبود فرایند نظام آراستگی در محیط ارائه شود.
سلیمانی با بیان اینکه به منظور کسب اطمینان از انجام فعالیت های مشخص شده در راستای پیاده سازی نظام آراستگی لازم است که به صورت دوره ای ممیزی ساماندهی انجام شود بیان کرد: پس از انجام ممیزی چنانچه موارد عدم انطباق مشاهده شد می بایست اقدامات اصلاحی در زمینه برطرف کردن ایرادها در دستور کار قرار گیرد ، که این مهم همچنان به صورت دقیق و مستمر انجام می شود.
وی به برخی از مزیت های استقرار نظام آراستگی در شرکت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: استقرار نظام آراستگی 5S محیطی فراهم می کند که آزردگی، خستگی، حوادث، نابسامانی ها،تاخیرها و استهلاک ها به حداقل کاهش یابد و این امر به طور مستقیم و غیر مستقیم موجب بهبود روحیه کارکنان در محیط کار و در نتیجه افزایش بهره وری می شود.

 

 

انتهای پیام/

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =