اخبار استان ها ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
80 درصد از خبرنگاران شرکت کننده در نظرسنجی جهادآبرسانی به روستاها ؛

آبرسانی پایدار به روستاها برای تحقق عدالت اجتماعی بسیار مهم است

خبرنگاران شرکت کننده در پیمایش جهاد آبرسانی به روستاها ، سیاست ها و عملکرد کلی وزارت نیرو در زمینه بهبود کیفیت و کمیت آب شرب به روستاهای کشور را مثبت ارزیابی نمودند.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  برای نخستین بار طرح سنجش میزان رضایت از عملکرد طرح جهاد آبرسانی به روستاها از نگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام شد.

در این پژوهش 64 نفر از خبرنگاران و سرپرستان نشریه های سراسری و محلی از طریق سامانه ارزشیابی و نظرسنجی آبفای اصفهان به صورت برخط به 20 پرسش مطرح شده درمورد طرح جهاد آبرسانی به روستاها پاسخ دادند.

مجید مختاری مدیر روابط عمومی آبفای اصفهان به عنوان مجری این طرح تحقیقی با بیان اینکه جهاد آبرسانی به روستاها به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور به ابتکار دولت سیزدهم از سال 1400 آغاز شده و در این خصوص وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور به موضوع بررسی میزان موفقیت و اثربخشی این طرح توجه ویژه ای داشته و در این راستا شرکت آبفای اصفهان به عنوان یکی از استان های فعال در امر جهاد آبرسانی به روستاها در قالب مصوبات کارگروه آگاهی بخشی و مستند سازی جهاد آبرسانی، اقدام به انجام نظرسنجی از ذی نفعان و اصحاب رسانه کرده است.
وی سوالات پرسشنامه را شامل سه بخش : سنجش میزان رضایت از پیشرفت طرح جهاد آبرسانی ، سنجش سواد آبی خبرنگاران و همچنین سوالات جمعیت شناختی عنوان کرد و با اشاره به نتایج اخذ شده از نظرسنجی جهادآبرسانی به روستاها اعلام نمود: بیش از 70 درصد خبرنگاران اصفهانی شرکت کننده در این پیمایش ، از سواد آبی، اطلاعات و دانش کافی درباره پروژه های آبرسانی روستایی در استان اصفهان برخوردارند و این آگاهی و شناختی که در بین اصحاب رسانه وجود دارد می تواند نقش بسیار موثری برای پیشبرد اطلاع رسانی عمومی به شهروندان ایفا نماید.
مجید مختاری افزود: 71.2 درصد از خبرنگاران شرکت کننده در نظرسنجی بر اهمیت بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در شکوفایی هر چه بهتر صنعت آب و فاضلاب تاکید کرده اند و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را در راستای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت اجرای پروژه جهاد آبرسانی به روستاها موثر دانستند.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد شرکت آبفای اصفهان کارنامه بسیار موفقی در امر اطلاع رسانی پروژه های جهاد آبرسانی به عموم مردم داشته و 79 درصد از نمونه های پاسخگو ابراز داشته اند که اطلاع رسانی مراحل انجام طرح جهاد آبرسانی به روستاها بسیار خوب بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =