اجتماعی ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سه روز تا وصال

اعتکاف دانش آموزی از تاریخ ۵ تا ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۲ تا ۱۵ ماه رجب المرجب با حضور چند هزار نفری دهه هشتادی ها در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارکیمیای ایران آنلاین ، ملیکا قرمزی،  دبیر اجرایی ستاد اعتکاف مدارس امین در اصفهان درباره مراسم عبادی اعتکاف سال ۱۴۰۲ توضیح داد: مدارس امین یک شبکه تبلیغی زیر نظر معاونت تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه‌های علمیه است که در راستای پیاده سازی و اجرای سند تحول بنیادین و همکاری با آموزش و پرورش، مربیان خواهر و برادر حوزوی به نظام تعلیم و تربیت کشور پیوسته اند. امین استان ۸ سال تجربه برگزاری اعتکاف ویژه نوجوانان را در پرونده خود دارد و ۱۳ سال سابقه فعالیت فرهنگی-تربیتی در حوزه دانش آموزی برای او ثبت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین کاظمی گفت: مراسم اعتکاف یکی از ویژه برنامه هایی است که در جهت رشد معنوی و نهادینه شدن و تعمیق باورها و رفتارهای اساسی دینی در مدارس امین دنبال می‌کنیم. این مراسم از نظر کمی و کیفی دارای ارزش بالایی است چرا که خاص دانش آموزان است و تمایز آن با مراسم های عمومی حضور و هم زیستی مربیان و متربیان و برنامه های ویژه و خاص نوجوانان می‌باشد.
وی افزود: تشکل ستاد اعتکاف حوزه هر ساله فعالیت این مراسم را ارزیابی می‌کند و پرسشنامه‌های علمی و دینی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد، در سال‌ گذشته سال ۱۴۰۱ پذیرای حدود ۱۱ هزار دانش آموز معتکف در مراسم اعتکاف امین استان با عنوان بچه های آسمان بودیم و در سال جاری حدود ۲۰۰۰ دانش آموز به ظرفیت ما اضافه شده است.

در ادامه معاونت تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه های علمیه استان اصفهان خاطرنشان شد: رهبر انقلاب مکرر بر رویش نسل جوان و انقلابی در نظام جمهوری تاکید کردند، جوانان ما در عرصه‌های مختلف حضور دارند از جمله در عرصه پیاده‌روی اربعین نسل جوان حضور فعال دارند که باعث رشد انگیزه الهی در جوانان است، از عرصه‌های دیگر حضور نسل جوان در مراسم اعتکاف است که نوعی رویش دینی است. حجت الاسلام سید حسین مومنی گفت: امروزه حضور فعال جوانان در مراسم اعتکاف نشان دهنده انگیزه و رویش دینی و ارتباط آنها با انقلاب است.
وی گفت: طرح امین استان ذیل معاونت تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه برگزار کننده بزرگترین اعتکاف دانش آموزی با یک برنامه واحد در کشور است.
این مراسم با حضور۱۳ هزار دانش آموز معتکف برگزار می‌شود که ۷۰۰۰ نفر آنها در مدارس دخترانه و ۶۰۰۰ نفر آنها در مدارس پسرانه در مقطع متوسطه اول و دوم می‌باشند.
وی افزود: حدودا هر ۱۵ دانش آموز دارای یک مربی است و حلقه‌های معرفتی و جلسات پرسش و پاسخ دانش آموزی با حضور مربی باعث رشد و آگاهی بخشی معارف دینی دانش آموزان می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =