اقتصادی ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
نگرانی از اخبار منفی سیاسی

بورس تهران درمیان رکود و ریزش/ پیش بینی بازار سهام امروز ۳ بهمن

بازار سهام در حال حاضر به واسطه ریسک شدید سیاسی اوراق سهام، با بالاترین میزان رکود معاملاتی خود مواجه است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،   بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران برای ششمین روز ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 3 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 6 هزار و 664 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 530 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  147 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 800 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن)، شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران) و شرکت پارس سرام (کسرام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای چافست (شرکت افست)، چفیبر (شرکت فیبر ایران) و قمرو (شرکت قند مرودشت) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 71 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 745 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 93 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 215 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس سه‌شنبه

دیروز شاخص کل بورس تهران برای ششمین روز ریزش کرد و تاپیکو، رمپنا، خودرو، کگل، حکشتی و پارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، برای هشتمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز 495  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع در 8 روز اخیر، 2 هزار و 915 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد ریزش کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 14 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 795 میلیارد تومان رسید.

بنابراین بازار با رکود نسبی و تداوم خروج سنگین پول حقیقی مواجه بود. خروج سنگین سرمایه حقیقی نشان می‌دهد که سهامداران انتظارات منفی نسبت به آینده بازار دارند.

دیروز شاخص در ابتدا با شیب ملایمی رشد کرد اما این روند تنها یک ساعت ادامه داشت و در ادامه شاخص ریزش کرد. به نظر می‌رسد اخبار منفی سیاسی نیز در نزولی شدن بازار موثر بوده است. با روند فعلی به نظر می‌رسد امروز نیز شاخص‌ها ریزش کند.

فعالان بازار سرمایه نسبت به سیاست گذاری دولت در بازار انتقاد دارند و معتقدند اخبار و مصوبات در مورد پالایشی‌ها و موضوع بنزین اثر منفی بر بازار داشته است.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 15 =