اقتصادی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای غرب

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ، به نقل از ایرنا جعفر الفتی‌نیا توسعه پست ۲۳۰کیلوولت نیروگاه بیستون و افزایش ظرفیت پست ۲۰/۶۳ کیلوولت قصرشیرین را از جمله این پروژه‌ها در استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی همچنین احداث پست سیار ۲۰/۶۳ کیلوولت بانه استان کردستان ۲، احداث خط ۶۳کیلوولت بانه یک به بانه ۲، توسعه فیدرخانه پست سیار ۲۰/۶۳کیلوولت مریوان ۲ شامل چهار دستگاه فیدر ۲۰کیلوولت و ۴/۵مگاوار خازن، توسعه پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت بیجار شامل ۲ فیدر برای شرکت فولاد کردستان و یک فیدر برای خط بیجار به یاسوکند در استان کردستان را از دیگر پروژه‌های دهه فجر شرکت برق منطقه ای غرب کشور عنوان کرد.

الفتی‌نیا ایجاد زیرساخت برای مشترکان و متقاضیان جدید در استان های کرمانشاه و کردستان، رونق اقتصادی منطقه، تامین برق صنایع و تقویت شبکه، کاهش تلفات و جلوگیری از بروز خاموشی را از جمله اهداف این پروژه ها برشمرد.

شرکت برق منطقه ای غرب کشور در حوزه سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام با ۷۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت اکنون ظرفیت تولید سه هزار و ۹۵۸ مگاوات برق در روز را دارد.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 13 =