بین المللی ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

۲ کشتی در دریای سرخ هدف قرار گرفتند/ انتشار بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن تا دقایق دیگر

منابع نظامی از هدف قرار گرفتن دو کشتی آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  یک منبع نظامی به الجزیره اعلام کرد: نیروهای یمنی ۲ کشتی انگلیسی و آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

این منبع افزود: یکی از دو کشتی در حمله نیروهای یمنی مورد اصابت واقع شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز گزارش داد که نیروهای یمنی دو کشتی انگلیسی و آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده اند که یکی از دو کشتی، به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیانیه مهمی را در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت صنعا قرائت خواهد کرد.

این در حالی است که ساعاتی قبل، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که گزارشی درباره یک حادثه در فاصله ۵۷ مایلی غرب استان «الحدیده» یمن در دریای سرخ دریافت کرده است.

همچنین شرکت امنیت دریایی «آمبری» انگلیس نیز اعلام کرده بود که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است.

این در حالی است که ساعاتی پیش شبکه «المسیره» یمن هم از حمله آمریکا و انگلیس به استان صعده خبر داده بود. آمریکا و انگلیس روز دوشنبه نیز مناطقی در استان الحدیده یمن را بمباران کرده بودند.

برپایه این گزارش، در حملات تجاوزکارانه بعد از ظهر دوشنبه آمریکا و انگلیس، چند موضع در منطقه «الکثیب» در الحدیده هدف قرار گرفته است.

مناطق مختلف یمن طی روزهای گذشته آماج حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =