فوتبال ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
۲۳ سال با CR7:

ماندگاری رونالدو در النصر

زنجیره ۲۳ ساله گلزنی ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان همچنان ادامه‌ دارد؛ پیوندی ناگسستنی که به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان پنجم فوریه(۱۶ بهمن) ۳۹ ساله شد؛ یک عمر وقف فوتبال و البته گلزنی؛ رونالدو هفتم اکتبر ۲۰۰۲ در ۱۷ سالگی در دیدار اسپورتینگ برابر موریرنس پرتغال، دبل کرد و این ۲ گل، نخستین گل‌های رسمی او بود.

۲۵ سال بعد از آن روز، CR7 همچنان کاری که برای آن آفریده شده است را با همان کیفیت انجام می‌دهد!

مرد پرتغالی در ابتدای فصل جاری در پیراهن النصر گفت: هنوز هم فوتبال را دوست دارم، حتی در همین سن از بازی کردن، گل زدن و برنده شدن لذت می‌برم. برنامه‌ام این است که تا جایی ادامه دهم که پاهایم بگویند «کریستیانو اینجا آخر خط است». در حال حاضر همچنان به رقابت و کمک به تیم ادامه خواهم داد.

او خستگی‌ناپذیر است. کریستیانو در سال ۲۰۲۳ با ۵۴ گل بالاتر از کیلیان امباپه، ستاره پی‌اس‌جی(۵۲)، هری کین، ستاره انگلیسی بایرن مونیخ(۵۲) و ارلینگ هالند، غول منچسترسیتی(۵۰) بهترین گلزن جهان شد.

حالا اندکی بیشتر از یک ماه و نیم از سال ۲۰۲۴ سپری شده است و او به خوبی می‌داند گل زدن چه معنایی دارد. او با گلزنی در پیروزی یک بر صفر النصر برابر الفیحا، زنجیره گلزنی خود را به‌طول ۲۳ سال امتداد بخشید! رکوردی طولانی برای مرد تمام‌نشدنی که از سال ۲۰۰۲ شروع شد و هرگز متوقف نشد!

رونالدو حد فاصل سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در رئال مادرید، از رکورد ۶۰ گل عبور کرد و در سال ۲۰۱۳ رکوردش را به ۶۹ گل ارتقا داد. او ۱۲ بار در تقویم فوتبالی از رکورد ۴۰ گل عبور کرده است.

برترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاهی(۷۴۱ گل)، ۴۵۱ گل برای رئال، ۱۴۵ گل با پیراهن منچستریونایتد، ۱۰۱ گل برای یوونتوس، ۴۵ گل برای النصر و ۵ گل برای اسپورتینگ به ثمر رسانده است و علاوه بر این، با ۱۲۸ گل با پیراهن پرتغال، برترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی و سیری‌ناپذیر است.

کریستیانو تا سال ۲۰۲۵ همچنان روی چمن مستطیل سبز گام برمی‌دارد و همچنان که استوک‌هایش را به پا دارد، ۴۰ ساله خواهد شد و یک سال بعد، جام جهانی ۲۰۲۶ پیش روی اوست!

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 18 =