کشتی و وزنه برداری ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شانس کم پرواز شاهین ایرانی به پاریس

محمدعلی گرایی ملقب به شاهین ایرانی برای قرار گرفتن نامش در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ناگزیر از پرش از موانع پیش‌رو است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، نهم اسفند ماه بود که خبر رسید با تلاش فدراسیون کشتی و پیگیری‌های وکیل مربوطه، سرانجام اتحادیه جهانی کشتی محرومیت یک‌ساله محمدعلی گرایی را بخشید؛ این بار اما با پرداخت میلغ ۴۶۰ میلیون تومان معادل ۷ هزار فرانک سوئیس به‌عنوان جریمه!

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی که به دلیل رفتار غیرورزشی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان و پرتاب بطری با محرومیت مواجه شده بود، حالا بعد از این بخشش، می‌تواند از ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ دوباره به میادین بازگردد.

اما آن‌چه در این بین مطرح است، چگونگی حضور دوباره گرایی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی است. گرایی که علاقه‌مند است در واپسین سال‌های عمر ورزشی‌اش بار دیگر حضور در المپیک پاریس را به‌عنوان آخرین المپیک ورزش حرفه‌ای‌اش تجربه کند برای رسیدن به این هدف ۲ مانع پیش‌رو دارد؛ کارنامه‌ای مملو از ۲ باخت پیاپی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و تجربه شکست و حذف از المپیک توکیو به‌عنوان مانع اول و نیز قرار گرفتن در چرخه انتخابی تیم ملی به‌عنوان مانع مهم دوم!

او که به دلیل محرومیت اولیه توسط اتحادیه جهانی، مدت‌ها از تمرینات دور بوده، در صورتی می‌تواند وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود که در وهله اول عملکرد سایر مدعیان وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در جام وهبی امره ترکیه، قهرمانی آسیا و نیز آخرین مرحله انتخابی المپیک در ترکیه چنگی به دل نزند. آن‌گاه در وهله دوم کادرفنی تصمیم به برگزاری یک رقابت انتخابی بین او و برخی مدعیان این وزن بگیرد تا گرایی وارد چرخه انتخابی شود. چراکه بدون ورود او به چرخه انتخابی، عملا قرار گرفتن نامش در ترکیب تیم ملی امکان‌پذیر نیست.

البته نباید فراموش کنیم که هنوز کشتی فرنگی ایران موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن ۷۷ و البته ۸۷ کیلوگرم نشده است؛ وزنی بسیار سخت و سنگین که مدعیان نامداری برای تصاحب سهمیه و مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دنیا دارد.

رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا فروردین ماه سال آینده به میزبانی قرقیزستان برگزار خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =