اخبار استان ها ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح‌خانه های نورانی در اردستان اجرا می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی اردستان در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان و سومین شورای توسعه فعالیت های قرآنی که به مناسبت برنامه ریزی در خصوص ماه مبارک رمضان در فرمانداری اردستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، از اردستان،  ضمن گرامیداشت فراررسیدن سی و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که از سال 1371 به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی تبلیغی مساجد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد گفت: در راستای اجرای فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ،هیات هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اسفندماه 1371 برطبق مصوبه 302 شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

وی درخصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد اردستان که بخش اعظم فعالیت های قرآنی ماه مبارک را بردوش دارند گفت: بحمدلله طرح‌های فرهنگی مختلفی درطول سال و به ویژه در مناسبت های مذهبی در سطح شهرستان توسط 44 کانون فرهنگی هنری اجرا شده و می شود.

رضوان امامدادی افزود: برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه های فرهنگی از سالهای گذشته کانون های فرهنگی هنری مساجد در 17 کانون در روستاها و 27 کانون فرهنگی هنری در شهرهای زواره –مهاباد و اردستان در حال فعالیت می باشند و دوانون نیز فرایند صدور مجوز فعالیتن را سپری می کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و سهولت آموزش های فرهنگی در مناطق دورافتاده و کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: برنامه های ویژه ای برای این ایام در نظر گرفته شده که به دلیل تقارن با هفته منابع طبیعی و با توجه به اجرای کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور و ایام درخت کاری با هماهنگی دستگاه های مربوطه امسال کاشت درخت در ۲۰ مسجد شهرستان یکی از این برنامه هاست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز طرح خانه های نورانی با هدف تقویت انس باقرآن و آموزه های الهی و غنی سازی فضای معنوی خانواده ها همچون سال گذشته اجرا می شود و به شرکت کنندگان دراین طرح وبه هرخانه قرآنی ۳۰قرآن و 30 رحل اهدا خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =