فوتبال ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
چهره‌های دربی پایتخت؛

خوشحالی جنجالی نیکبخت

از علیرضا واحدی نیکبخت می‌توان به عنوان یکی از مهمترین چهره‌های سرخابی یاد کرد که در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس موفق بود.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، دربی صد و سوم پایتخت، چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود. دیداری که هیچگاه از اهمیت آن کاسته نشد و آنقدر حساس است که از روزها قبل از برگزاری این بازی، بازار کری‌خوانی هواداران و حتی بازیکنان و مربیان‌ سرخابی داغ است. در ۱۰۲ دربی میان استقلال و پرسپولیس، چهره‌هایی بوده‌اند که به دلایل مختلف در یادها باقی ماندند. چهره‌هایی که حالا به نماد دربی پایتخت تبدیل شدند. یکی از آنها علیرضا واحدی نیکبخت است.

 

نیکبخت یکی از برترین چپ‌پاهای تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. او سال‌ها در استقلال بازی کرد و تبدیل به یکی از نمادهای این باشگاه شد؛ اما انتقالش به پرسپولیس باعث شد به این بازیکن لقب یاغی داده شود. نکته جالب درباره واحدی نیکبخت درخشش او هم در استقلال و هم در پرسپولیس است. اکثر بازیکنانی که در هر دو تیم بازی کردند نتوانستند در تیم رقیب موفق ظاهر شوند؛ اما نیکبخت نه تنها تبدیل به ستاره پرسپولیس شد که با پیراهن این تیم دروازه تیم سابقش یعنی استقلال را هم باز کرد و حتی خوشحالی پس از گل هم انجام داد.

 

نیکبخت سال‌ها بعد و در اواخر دوران فوتبالی‌اش یکبار دیگر به استقلال بازگشت؛ اما نتوانست روزهای اوجش را در این تیم تکرار کند. او بعدها عنوان کرد که استقلالی است و حضورش در پرسپولیس به اجبار بوده است.

 

 

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =